Sylvia Reemnet Vrijwilliger / Stylist Dress for Success Sylvia werkt op dinsdag en woensdag bij Dress for Success. Zes jaar geleden verloor Sylvia haar baan bij de ABN AMRO- bank. ‘Ik ging zelfs sollicitatiebrieven langsbrengen en altijd er achteraan bellen’. ‘Ik luister naar het verhaal van de klant, zodat men zich op zijn/haar gemakt voelt’ Maar niets lukte. Sylvia wilde niet thuis zitten en ging vrijwilligerswerk doen. Eerst heeft ze gedetineerden bijgestaan en nu zet ze zich in voor Dress for Success: ‘Bij Dress for Success voel ik me prettig. Dit werk is leuk, positief en het geeft energie. Een afspraak met de klant begint altijd eerst met een kopje koffie. Ik luister naar het verhaal van de klant, zodat men zich op zijn/haar gemak voelt’. Sylvia heeft een passie voor kleding en vindt het een uitdaging om elke klant goed gekleed de deur uit te laten gaan. Soms merkt ze dat klanten het financieel heel zwaar hebben; ze krijgen dan wat extra (casual) kleding mee. Sylvia heeft ambitie bij Dress for Success: ‘Meer klanten helpen. Er zijn zoveel mensen die ons goed kunnen gebruiken. Dus doorverwijzende instanties: stuur die mensen door!’. 15