7

Intermodaal heeft de toekomst Wetron Transport & Logistics is al sinds 1995 actief in het gecombineerde vervoer per spoor en weg naar en van Italië. Paul Maas van Wetron ziet de deelname in de containerterminal als een logische uitbreiding van de intermodale activiteiten. Maas: “Met het open gaan van de Tweede Maasvlakte is intermodaal geen keuze meer, maar een verplichting. De toekomst ligt in het gecombineerde vervoer. We hopen hier ook nog een aansluiting te realiseren op de IJzeren Rijn, die hier net naast het terrein ligt.” Antwerpen en Rotterdam Multimodale Terminal De Kempen is mede tot stand gekomen dankzij een bijdrage uit het fonds Quick Wins Binnenvaart. Acht jaar geleden werden de eerste stappen gezet. Onderweg was er wat onvoorziene vertraging, maar dat is nu opgelost. De boten varen op en neer naar Tilburg, waar GVT de containers overlaadt op een groter schip voor het transport van en naar de haven van Rotterdam. Vanaf de Kempen is er wel een rechtstreekse afvaart naar de haven van Antwerpen. Kampershoek 2.0: ruimte voor logistiek aan de A2 De gemeente Weert geeft drie grootschalige logistieke kavels uit op bedrijventerrein Kampershoek 2.0. U kunt hier terecht voor kavels van respectievelijk 9, 10 en 15,5 hectare. Contact met de gemeente kunt u leggen via www.kampershoek.nl Tienduizend containers per jaar De gemeente Weert heeft de Multimodale Terminal De Kempen op 22 december vorig jaar opgeleverd en overgedragen aan de exploitanten Wetron en GVT. Die hebben de terminal verder gereed gemaakt voor de operatie met onder meer een reachstacker en een terminaltrekker. Het doel is om binnen vijf jaar een jaarlijkse overslag van circa 10.000 containers te realiseren. Een besparing van 80 vrachtautoritten per dag. Havenlocaties 2017 - 7

8 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication