16

PERFORMANCE EN CARE... H door Inge van Zon et gaat mij, waarschijnlijk omdat ik sinds de start van mijn carrière internationaal werkzaam ben en sinds zeven jaar in Azië woon, aan mijn hart dat Nederlandse financiële instellingen, met voorheen een duidelijke global footprint, na de kredietcrisis minder internationale exposure hebben. Met name in Azië zie je jaar in jaar uit double-digit groeicijfers bij grote spelers zoals Prudential, AIA, AXA, en Tokio Marine. Juist daardoor bekruipt mij het gevoel dat de Nederlandse verzekeringsmaatschappijen de boot hebben gemist. Rond 2005 kwam ik voor mijn werkgever regelmatig in Azië in contact met veel talent dat werkzaam was voor de grote Nederlandse financiële dienstverleners. Nu ruim tien jaar later zijn veel van hen werkzaam in de top van het management van verschillende verzekeraars en banken in Azië. Dit gegeven vervult mij enerzijds met trots, omdat wij als klein landje zoveel talent hebben, maar het stemt mij ook droevig omdat de Nederlandse bedrijven zelf bijna niet meer terug te vinden zijn in Azië. Sinds 2014 heb ik het geluk om nauw betrokken te zijn bij de transformatie van een voormalige Nederlandse verzekeraar in Thailand. Het bedrijf werd gekocht door een Tycoon met business imperium in Hong Kong, die de strategische kans voor AG_BLOGS _2015_2016

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication