32

EN DE KLOK TIKT LANGZAAM VERDER… door Ad Kok T wee weken geleden werden we verblijd met positieve signalen vanuit de Nederlandse verzekeraars: “Verzekeraars zijn volop bezig met innovatie”. Een goed moment om eens te kijken naar concrete resultaten tot nu toe. Maar eerst: wat verstaan we eigenlijk onder innovatie? De OESO[1] onderscheidt vier vormen van innovatie: product, proces, marketing en organisatie. Bij verzekeraars lijkt de aandacht voor innovatie vooral uit te gaan naar marketing, terwijl organisatie innovatie beperkt lijkt te blijven tot kostenbesparingen. Maar product en proces dan? Het kopen van een verzekering gaat eenvoudiger en sneller dan ooit. Twee keer klikken op internet en je hebt direct een quote voor een lijfrente. Tijdelijk of levenslang, op basis van een vaste rente? Meer smaken hebben we niet. Risico verzekeren? Wederom klik, klik en je krijgt een vaste looptijd op basis van een vast bedrag. Geen variabele uitkering, geen partiële garantie. Hetzelfde aanbod als een eeuw geleden. AG_BLOGS _2015_2016

33 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication