6

DE PRIJS VAN ZEKERHEID I door Jos Berkemeijer n onze actuariële professie, maar zeker ook in het leven van iedere mens, speelt het begrip ‘Zekerheid’ een primaire rol. Zekerheid is een van onze belangrijkste basisbehoeftes en als actuarissen dragen wij een bijzondere publieke en professionele verantwoordelijkheid bij het inhoud geven aan dit begrip. In welke mate maken wij die verantwoordelijkheid ook waar? Mijn eerste bewuste kennismaking met zekerheid was in 1969 als veertienjarige in Tilburg. Als echte ‘levenman’ bij het toen net opgerichte Delta Lloyd, bedolf mijn vader ons gezin toen onder de pockets van het Bureau Voorlichting Levensverzekering, met de geruststellende titel ‘Zeker is Zeker’. Als kind wist ik het zeker: zekerheid bestaat! Inmiddels, bijna een halve eeuw later, weten zowel Delta Lloyd als ik beter: zekerheid bestaat niet. In 2006 paste Delta Lloyd met vooruitziende blik haar reclamecampagne aan naar ‘Niets is zeker’ en later (2013) met ‘kritisch op veranderingen’. De toelichting van Delta Lloyd is een inspiratiebron voor ons als beroepsgroep: ‘Delta Lloyd kan niet voorspellen wat je allemaal tegenkomt in je leven, maar kan je wel helpen alert te reageren op veranderingen’. AG_BLOGS _2015_2016

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication