21

Dit met als doel om optimaal advies te geven over assortiment en promotie, en om de kosten in de supplychain zo laag mogelijk te houden. Een uniek assortiment in combinatie met een (kosten)efficiënte toeleveringsketen zijn hiervoor de uitgangpunten. Dit vraagt om schaalvergroting en intensivering van de samenwerking tussen alle ketenpartners. Om groeiende retailvraagstukken op het gebied van digitalisering, duurzaamheid en de vraag naar veilige en gezonde productie optimaal te kunnen benutten, intensiveren we ook de samenwerking met onze klanten. De grootschalige Europese retailbranche is in 2017 versterkt in beweging gekomen. Het is ondertussen geen vraag meer of het anders moet: transformatie is een voorwaarde om in de toekomst een leidende marktpositie te behouden. Iedere retailpartner vervult dit op zijn eigen unieke wijze, waarbij Royal Lemkes de gewenste maatwerkoplossingen invult. “We are a DIY retailer, which means we focus on home improvement projects, decoration and repair and build. We try to sell a dream and help customers achieve this themselves. We fully stand behind our ‘For the Makers’ proposition and offer what are probably the best product range and best solutions to our customers. “We would like to create an emotional relationship with our customers. To achieve this, it’s crucial in the Benelux countries to have a substantial offer in garden items integrated with a DIY model. A consistent garden offer combined with an excellent offer in plants across the seasons is essential for creating an emotional bridge between customers and Maxeda (Praxis, Brico). Emotional because plants mean colours and flowers and are synonymous with nature. “Plants help us to convey customers’ personalities and emotions to their gardens. Plants are, after all, living beings. “Plants are important for Maxeda because they help us meet our customers’ expectations. It’s important for us to have the right choice in plants, but not too much so the customer is confused. Fresh quality and low maintenance are key to the success of our business. Naturally, we choose Royal Lemkes as our partner because of the company’s comprehensive expertise and its ability to meet our key requirements: a wide selection, fresh products and on-time deliveries.” Jordi Juanos Gardening Category and Visual Merchandising Director, Maxeda DIY (Holland/ Belgium) 21

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication