Het groene hart van Royal Lemkes heeft drie elementen: onze roots als kweker, onze kennis van planten en het duurzame hart van onze aandeelhouders, directie en medewerkers. Ons geloof in – en passie voor – planten is gebaseerd op het feit dat ze het leven van mensen en de business van onze klanten kunnen verbeteren. Bovendien spelen planten een belangrijke rol bij het vergroenen van de wereld. Iets wat hard nodig is, gezien de uitdagingen op milieugebied en de toenemende urbanisatie. Ons streven is niet maximalisatie van winst, maar maximalisatie van impact. Natuurlijk hebben we een ‘minimal viable profit’ nodig, maar dat is een resultaat van en voorwaarde voor een gezond bedrijf. Ons streven is duurzame groei van onze medewerkers en relaties. En als dat lukt, dan groeit de business vanzelf. Bovendien willen we bijdragen aan een duurzame groei van de omgeving waarin we opereren. Ook hier willen we het verschil maken en nemen we het voortouw. We geloven niet alleen in planten, maar ook in: Mensen: zij maken het echte verschil. Daarom investeren we veel in onze medewerkers en onze relaties. De uniekheid van de plantencategorie. Het belang van kwaliteit en de kosten in de keten zijn enorm en dit vraagt om strategische partnerschappen en ketenoptimalisatie. Samen: samen komen we verder. Zowel met onze retailpartners als leveranciers. Schaal: ‘size matters’. Zowel wat betreft inkoop, supplychain als professionaliteit. Data: onmisbaar in het maken van de juiste keuzes voor onze klanten. Elke dag beter. Daarom werken we met Lean management en evalueren we continu. Business als ‘force for good’. Bedrijven spelen een belangrijke rol in het leefbaar maken en houden van onze wereld. IN ALLES WAT WIJ DOEN, DRAGEN WIJ DEZE WAARDEN UIT: BETROUWBAARHEID KLANTBETROKKENHEID VAKMANSCHAP PERSOONLIJK LEIDERSCHAP VERBINDING We doen wat we beloven, zijn eerlijk en transparant. We willen onze klant begrijpen en samen naar oplossingen en kansen zoeken. We hebben verstand van wat we doen en streven naar elke dag beter. We hebben de ambitie om het verschil te maken, nemen het initiatief en vernieuwen. We willen ons verbinden met elkaar en met onze partners. 5