Mooie mijlpalen in onze ambitie om als bedrijf en als sector te verduurzamen: a. Ondertekening manifest Samen duurzaamheid en transparantie versnellen met concullega’s en opvolgende kwekersbijeenkomsten. b. Volgende stap in de verduurzaming van onze energievoorziening met onze eigen ‘batterijcontainer’. Als kers op de taart mogen we als medewerkers de energie thuis van de zonnepanelen op het dak van Royal Lemkes betrekken. Succesvolle introductie van het project Aanvoerlogistiek, waarbij een bundeling van kwekersaanvoerstromen is gerealiseerd: win-win-win. Kosten en CO2-uitstoot omlaag en meer grip op de operatie. Oprichting Plantify Academy, en de mooie persoonlijke groei die we zien bij diverse collega’s. Officiële oprichting Royal Lemkes Foundation, een stichting die goede doelen steunt. Professionalisering van onze communicatie met onder meer ons eerste jaarverslag, onze eerste externe nieuwsbrief Plantyfacts en een nieuw intranet. Pilot Supply Chain Finance, een uniek digitaal betalingsplatform voor onze leveranciers. Prachtige bijeenkomsten, zoals de Royal Lemkes Familiedag, Ride for the Roses, leveranciersbijeenkomsten voor zowel kwekers als transporteurs, interne inspiratiebijeenkomsten zoals Duurzame donderdag, en interne trotsmomenten zoals de viering van twee vijftigjarige jubilea. “In the autumn of 2018, we will be able to look back on 10 years of successful cooperation between Royal Lemkes and IKEA. From the start, this cooperation was built on trust, openness, transparency and – last, but not least – togetherness. TOGETHER, we have implemented important tools and processes in our daily business which has created the base for a very efficient and successful cooperation. Markus Rieke Business Development Manager, Green Plants Category IKEA Purchasing Services (Germany) GmbH “Living Plants are very important for IKEA, as they are a relevant element of home furnishing and home decoration. They bring seasonality and vitality into our stores and, together with the sales of pots and vases, are a successful business in their own right.” 7