7

"een plek om te genieten van een lunch of koffie" De grote glazen pui van Bagels & Beans zorgt voor een fijn en licht restaurant. Je vindt er diverse soorten (vegan)bagels, salades en de lekkerste cappuccino’s. “Bagels & Beans is één van de snelst groeiende lunchzaken in Nederland,” vertelt eigenaar Thai trots. Samen met zijn vrouw runt hij sinds 3,5 jaar het filiaal in Alexandrium Shopping Center. “Je merkt dat de eetcultuur in Nederland verandert. Mensen willen uitgebreider lunchen en waarderen eten steeds meer. Ook onze doelgroep verandert: eerst waren het met name vrouwen die hier kwamen, maar nu is het echt een mix. Iedereen weet ons te vinden: jong, oud, met en zonder kinderen.” Er komen veel vaste klanten bij Bagels & Beans. “Het contact met de gasten vind ik het mooiste aan mijn werk. Het is leuk als iemand binnenkomt en je weet wat die persoon graag wil hebben.” Bagels – broodjes met een gat in het midden – zijn relatief nieuw in Nederland. “Oudere mensen zijn verrast door wat we hier verkopen. Soms voelen ze zich helemaal hip als ze een bagel bestellen,” lacht Thai. Populair bij Bagels & Beans zijn de bagel met avocado, de Tuna Melt en de bagel met carpaccio. “Voorheen was de BLT mijn favoriet,” vertelt Thai. “Maar als je hier werkt, ga je natuurlijk allerlei dingen uitproberen. We hebben een nieuwe menukaart met veel veganistische bagels. Eerder was ik daar wat sceptisch over, maar ik ben positief verrast. De Bali Bagel, een bagel met vegan kipstukjes, gebakken uitjes en pindalimoen dressing, is nu één van onze bestverkopende bagels.” Gastvrijheid heeft Thai hoog in het vaandel staan. “Wij noemen onszelf een beetje ‘antikudde’. We hoeven de rest niet zo nodig te volgen, we willen vooral lekker onszelf zijn.” Daarnaast is duurzaamheid een thema waar Bagels & Beans veel aandacht aan besteedt. “We hebben veel fairtrade producten, onze vis wordt duurzaam gevangen en we proberen lokaal te kopen. Als restaurant werk je veel met voedsel, daarom is het extra belangrijk om er goed op te letten!” 7

8 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication