0

#3 - jan 2023 alexandriumsc Wij gaan voor een nieuwe look! "Vertrouwd vriendelijk en persoonlijk" ONDERNEMERS AAN HET WOORD "Unieke en verrassende combinaties" 1

Alexandrium Shopping Center gaat voor EEN nieuwe look Na vele jaren van voorbereiding is de verbouwing van Alexandrium Shopping Center al een aantal maanden in volle gang. Inmiddels zijn de eerste resultaten van de verbouwing zichtbaar: fase 1 is gereed en wat maakt dat al een groot verschil! Wij ontvangen een hoop positieve reacties, zowel vanuit onze bezoekers als vanuit onze ondernemers. Afgelopen maanden zijn fase 1, fase 2 en fase 4 afgerond. We zien het winkelcentrum steeds verder transformeren. En dat allemaal terwijl het Shopping Center volledig open is! De laatste verbouwing van het bij velen 2 bekende oude “Oosterhof en Alexandrium I” dateert uit 2001. In het Pop-Up museum kun je het transformatieproces van het Shopping Center vanaf de opening in 1984 tot de afronding van de verbouwing in 2023 aanschouwen. Klépierre, eigenaar van Alexandrium Shopping Center, bouwt met deze investering verder aan een unieke plek waar winkelen, ontmoeten en verbinden samenkomen in het hart van Prins Alexander. Naast het verbeteren van de verblijfskwaliteit in de openbare ruimte en het toevoegen van

daglicht, komen er nieuwe services en voorzieningen zoals een kinderspeelplek, comfortabele zitgelegenheden voorzien van oplaadstations en groen, nieuwe bewegwijzering. Wie Alexandrium Shopping Center nu bezoekt wordt op diverse plekken in het centrum ‘verwelkomd’ door de gezichten van onze ‘ambassadeurs’. Zij hebben een prominente plek gekregen in de communicatie, waarbij de campagne ‘Wij gaan voor een nieuwe look’ zelfs heeft geresulteerd in een landelijke ‘marketing award’ nominatie! Tijdens de verbouwing hebben wij een gevarieerd evenementenprogramma samengesteld. Voor kinderen organiseren wij regelmatig activiteiten op woensdagmiddag of in het weekend. Inmiddels zien wij al vaker dezelfde blije kindergezichtjes op deze momenten, wat wij erg leuk vinden. Ook voor volwassenen hebben wij leuke events, zoals een Formule 1 race event. Samen met mijn team zet ik mijn schouders eronder om de dagelijkse werkzaamheden zo goed mogelijk te laten verlopen, ook tijdens deze verbouwingsperiode. Een verbouwing uitvoeren waarbij het winkelcentrum geopend is immers een complexe uitdaging. We zijn er trots op dat wij deze klus tot zover met succes hebben kunnen klaren. Wij hopen je weer snel te mogen begroeten in Alexandrium Shopping Center! Met vriendelijke groet, Karin Laumans Center Director Karin Laumans Center director Alexandrium Shopping Center 3

COLOFON Uitgave januari 2023 © Alexandrium Shopping Center Concept, ontwerp en eindredactie: Urban Solutions Teksten: Alexandrium Shopping Center Fotografie: Feike Faase Fotografie Covermodel: Unal Bigaran, Juwelier van Alexander DISCLAIMER Hoewel de samenstelling van de inhoud van ons magazine met de grootst mogelijke zorgvuldigheid is vormgegeven, bestaat de mogelijkheid dat bepaalde informatie (na verloop van tijd) verouderd of niet (meer) correct is. Alexandrium Shopping Center aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele wijzigingen of drukfouten in deze publicatie. alexandriumsc Alexandrium Shopping Center is bezig met een ingrijpende verbouwing. Eigenaar Klépierre gaat het winkelcentrum de komende maanden verbouwen en aanpassen aan de eisen van deze tijd. De verbouwingswerkzaamheden zijn ingedeeld in fases. Inmiddels zijn de verbouwingswerkzaamheden van fase 1 en 4 afgerond. Wat een prachtig resultaat! Alle winkels blijven tijdens de werkzaamheden open en zijn zoals altijd dagelijks bereikbaar! Fase 6a Fase 5a completed Fase 1 completed 60 119m² 21m² 60 1m² 975+ 60 20 000+P 28m² 150+P 29m² Fase 6c 20 20 15m² 20 20 20 Fase 5b 20 20 60 20 60 60 60 20 20 20 completed Fase 4 20 20 20 30 30 30 20 Fase 2 20 20 3m² Fase 3a completed completed Fase 3b 30 completed 20 4m² completed Fase 2 completed Fase 6b 4 Artist Impression

inhoud 6 10 12 8 18 20 5 16 24 26 28

ETOS Filiaalmanager Sonja Ferry (l) en assistent filiaalmedewerker Angele de Jong (r) “Deze winkel heeft een ziel. De sfeer en de eenheid hier voegen iets toe aan de winkelbeleving van de klant. We zien vaak vaste klanten en het voelt niet als werk, omdat je zo veel bekende mensen tegenkomt en verhalen hoort, waardoor je echt een band opbouwt”, aldus Sonja Ferry, filiaalmanager van onder meer de Etosvestiging in Alexandrium Shopping Center. Assistent-filiaalmedewerker Angele de Jong vult aan: “Doordeweeks hangt hier de sfeer van een buurtsuper; de verhalen achter de mensen geven deze winkel persoonlijkheid.” Terwijl Sonja al ruim vijfentwintig jaar bij de 6 Etos werkt en van in totaal drie vestigingen filiaalmanager is, is Angele al zestien jaar werkzaam in het Etos-filiaal in Alexandrium Shopping Center. Met recht zijn ze dus dé gezichten van de winkel. Beiden roemen ze de leuke sfeer in het team en in de winkel en zijn ze content over hun samenwerking. Angele: “We zijn heel open naar elkaar en kunnen alles tegen elkaar zeggen. Dat werkt erg prettig. Sonja bekijkt de zaken altijd positief en staat altijd voor je klaar. Ook als het om persoonlijke zaken gaat, kunnen we alles met elkaar bespreken. We helpen elkaar en dat vind ik bijzonder.”

"Vertrouwd vriendelijk en persoonlijk" Engels? Plezier hebben in je werk en een leuke sfeer in de winkel zijn voor Angele en Sonja belangrijke zaken. Ook een lach is nooit ver weg. In al die jaren dat beide dames samenwerken, beleefden ze mooie, verdrietige en zeker ook hilarische momenten. Sonja: “Op een dag hielp Angele een Engelstalige klant, maar haar Engels is niet heel erg goed en haar Rotterdamse accent draagt niet bij aan een perfecte uitspraak. Nadat ze enkele zinnen tegen de klant had gesproken, vroeg hij of ze alsjeblieft Engels wilde praten, haha. Nadat de klant weg was, hebben we hier hartelijk om kunnen lachen.” Kennis en klantgerichtheid Etos is een van de grootste drogisterijketens in Nederland. Etos in Alexandrium Shopping Center Rotterdam heeft een uitgebreid assortiment op het gebied van beauty, gezondheid en lichaamsverzorging. Naast scherp geprijsde kwaliteitsproducten biedt Etos haar klanten een prettige winkelomgeving met deskundig en vriendelijk personeel. Angele: “Wij werken al lang in de winkel en geven nieuwe collega’s tips over hoe ze het best met klanten om kunnen gaan en hoe ze een band met klanten kunnen opbouwen. Ook krijgen ze via het hoofdkantoor online lessen over het contact met klanten. Kennis en klantgerichtheid zijn heel belangrijk en daarin proberen wij uit te blinken.” 7

Modern nails "Goede zorg in een prettige sfeer" “Mijn collega’s en ik hebben echt liefde voor het werk. Alleen als klanten blij zijn met hun nieuwe nagels, zijn wij ook blij. Ons doel is dat iedereen zich hier welkom voelt en uiteindelijk met een goed gevoel de deur uit loopt.” Aan het woord is Kim, filiaalmanager van Modern Nails in Alexandrium Shopping Center. Sinds 2021 is ze leidinggevende in het Rotterdamse filiaal van het bedrijf en stuurt zij zes medewerkers aan. “De sfeer binnen het team is goed. We zorgen goed voor elkaar en gaan ook buiten werktijden op een leuke 8 manier met elkaar om. Omdat de sfeer goed is, voelen de klanten zich welkom. Modern Nails staat voor goede zorg. Het team is hartelijk en wil echt een band opbouwen met de klanten. We geven duidelijk en eerlijk advies. Tijdens de behandelingen komen veel persoonlijke verhalen naar boven, die in vertrouwen worden aangehoord. Dat klanten zich openstellen en zich vertrouwd voelen, is voor ons een goed teken. We bieden gellaken kunstnagels aan. Kunstnagels verzorgen we in drie soorten: solarpoeder, gel en acryl. Daarnaast zijn we gespecialiseerd in

Kim, filiaalmanager Modern Nails nailart: het team bezit de kwaliteit om dit mooi uit te voeren, omdat we lessen volgen en we de laatste nieuwe trends volgen en beheersen. Naast dit alles verzorgen we ook pedicurebehandelingen, waarbij de voeten volledig worden verzorgd: van massage tot gellak.” “Alexandrium Shopping Center is knus, alles is dichtbij. De medewerkers van andere winkels kennen we goed. Ze lopen graag bij ons binnen. Het voelt als een warm bad om in dit winkelcentrum te mogen werken”, aldus Kim, die uitkijkt naar het einde van de verbouwing. “Voor onze winkel zal het een enorme sprong vooruit zijn: kwalitatief gaat het winkelcentrum echt een level omhoog. Als alles dadelijk af is, ziet het er chic uit en kunnen we allemaal met trots vertellen dat we in Alexandrium Shopping Center werken. Het is een genot om hier te winkelen en te werken als het winkelcentrum klaar is met de verbouwing. Het licht, de openheid en hoge passages zullen een enorme verandering zijn.” 9

kruidvat 10 Linda, assistent-filiaalleider de ‘kleine’ Kruidvat in Alexandrium Shopping Center

"Energie door klanten en prettige sfeer" “Van klanten krijgen we vaak te horen dat deze winkel heel klantvriendelijk is. Dat is voor ons natuurlijk superfijn om te horen. Met het hele team zijn we heel bewust bezig om de winkel zo goed en overzichtelijk mogelijk in te richten. Samen doen we elke dag ons best om net dat stapje extra te zetten voor onze klanten”, geeft Shania van de Berg aan, teamleider bij de ‘kleine’ Kruidvat in Alexandrium Shopping Center. “Wij krijgen energie van onze klanten, maar zeker ook als we de juiste sfeer in de winkel weten te creëren en alles er netjes uitziet.” “We nemen als team de tijd om de actieproducten steeds zo te presenteren dat ze ook echt opvallen en dat we de winkel op een commerciële en voor de klanten interessante wijze inrichten. En dat wordt ook zeer gewaardeerd. Als wij over de details nadenken, verkopen we onze producten ook beter”, aldus Shania, die als teamleider nauw samenwerkt met Linda, de assistent-filiaalmanager van de winkel. Ze benoemt die samenwerking én het teamwork als motivatie. “Wij werken zo goed samen, waardoor het werk alleen maar leuker wordt. Alle mensen binnen het team sluiten heel goed bij elkaar aan. Omdat de winkel redelijk klein is, hebben we veel aandacht voor onze klanten.” Kruidvat is als voordeeldrogist groot geworden met de combinatie van lage prijzen en een aantrekkelijk en verrassend assortiment. Onder het motto ‘steeds verrassend, altijd voordelig’ is Kruidvat al jarenlang een bekende speler binnen de drogisterijbranche. Leuke sfeer “We hopen dat het door de verbouwing voor de mensen aantrekkelijker wordt om het winkelcentrum te bezoeken, dat de leegstaande winkelpanden worden ingevuld en natuurlijk dat het drukker gaat worden. Het winkelaanbod van Alexandrium Shopping Center is zeer groot dus de basisvoorwaarden voor een leuke shopdag zijn aanwezig. Ook het leuke contact met de beveiliging en de overige winkeliers draagt bij aan de fijne sfeer die hier heerst.” 11

Ondernemer Ramazan Yildiz opende in 2020 zijn eerste modewinkel voor mensen met een maatje meer. Nadien volgden meerdere kledingwinkels in Zuid-Holland, waaronder Forty Two in het Alexandrium Shopping Centre. “Wij bieden een mooi en afwisselend assortiment. Voor ieder wat wils.” “In deze mooie winkel verkopen wij zowel heren- als damesmode in de maten medium tot 9XL. Ikzelf verzorg vooral de inkoop van de kleding en sta bijna nooit in de winkel. Maar als ik er ben, is het fijn om horen dat de klanten positief zijn over ons ruime en hippe assortiment. Onze dag is geslaagd als we mensen hebben kunnen helpen met het kopen van kleding waarin ze zich prettig en comfortabel voelen.” Kwaliteitsvol en betaalbaar “Wij zijn gespecialiseerd in de verkoop van grote maten. Daarmee onderscheiden wij ons van veel andere modezaken. Zeker voor grote heren is het moeilijk om mooie Ellen, bedrijfsleidster Forty Two 12

en hippe kleding te vinden. Met onze ruime collectie kunnen wij hen helpen. Onze ruime ervaring in de modewereld helpt daarbij. Onze kleding is van hoge kwaliteit én betaalbaar. Die twee zaken zijn heel belangrijk voor ons”, aldus Ramazan, die de prettige en relaxte sfeer in de winkel en de mooie uitstraling van de vestiging als andere pluspunten benoemt. Meer sfeer na verbouwing “Alexandrium is een heel groot winkelcentrum waarin veel modezaken te vinden zijn. Het is hierdoor erg druk en daarom ben ik blij dat ik hier een winkel kan huren. Ook spreekt me het contact met de andere winkeliers erg aan. Door de verbouwing komt meer daglicht de passage binnen, waardoor de sfeer zal toenemen. Ook hoop ik natuurlijk dat het na de verbouwing nog drukker gaat worden.” forty two "Mooie en betaalbare mode voor dames en heren met een maatje meer" 13

We inspire you every day to look, feel and do good. C&A maakt mode met een positieve impact. Wij vinden het belangrijk dat jij als klant op een gemakkelijke manier betaalbare en duurzamere kwaliteitsmode voor het hele gezin kunt shoppen. We zijn op weg naar 100% duurzamere katoen, dat is beter voor de planeet. Om die reden verhogen we het biologische aandeel van het knuff elzachte materiaal tot al het katoen dat we gebruiken 100% duurzamer is. Meer informatie over onze producten en duurzaamheid, vind je op www.c-a.com. Nieuwsgierig geworden? In onze winkel en online bieden we je een inspirerende winkelervaring. Kom binnenkort eens langs bij C&A Rotterdam Alexandrium (Korte Poolsterstraat 30) en ervaar wat we bedoelen. Je bent van harte welkom! Openingstijden Bekijk op onze website www.c-a.com de actuele openingstijden van C&A Rotterdam Alexandrium, Korte Poolsterstraat. Heb je een vraag over de winkels? Onze Customer Service helpt je graag verder: 020 5106510 15

Unal Bagiran, mede-eigenaar van Juwelier van Alexander "Prachtige horloges en oogstrelende sieraden op maat" “In onze sfeervolle juwelierszaak verkopen wij trouwringen, verlovingsringen, horloges en overige sieraden. Verder kunnen klanten bij ons terecht voor het ontwerp en de realisatie van sieraden op maat”, aldus Unal Bagiran, mede-eigenaar van Juwelier van Alexander. “Ook zorgen wij voor een vakkundige reparatie van sieraden en horloges. Met onze eigen collectie bieden wij internationaal georiënteerde, kwalitatief hoogstaande en trendy ontwerpen aan.” Naast de collecties die afkomstig zijn uit het eigen atelier, heeft Juwelier van Alexander dankzij samenwerkingen met verschillende andere ateliers een groot en veelzijdig aanbod. “De winkel is in juni van dit jaar geopend en wat ons aanspreekt aan Alexandrium Shopping Center, is dat het sfeervol is en je mensen van diverse culturen door het winkelcentrum ziet lopen. Dat zien we ook 16 terug in onze klantenkring. Die is heel divers. Wel hopen we dat door de verbouwing meer licht naar binnen komt, waardoor het nog aantrekkelijker wordt.” Glimlach als doel “Juwelier van Alexander staat voor kwaliteit en klantgerichtheid en met ons eigen atelier kunnen we onze klanten maatwerk aanbieden én reparaties uitvoeren”, aldus Unal, die aangeeft dat het zorgen voor een glimlach op het gezicht van een klant het grote doel is van hem en zijn collega’s. “Daar doen we het voor en daar krijgen we energie van. Als we mensen blij kunnen maken, zijn wij blij. Dat kan met het succesvol uitvoeren van een uitdagende reparatie zijn, de verkoop van een mooi sieraad of het verlenen van goede service. En natuurlijk als we door de verkoop van een trouwring mogen bijdragen aan een speciale dag.”

Juwelier van Alexander 17

Marina van der Zee, verkoopster bij kledingwinkel Paprika "Hippe kleding voor dames met een maatje meer" Kledingzaak Paprika verkoopt kwalitatief hoogstaande, kleurrijke en gevarieerde collecties in de maten 42-54, met een respectvolle snit. “Eindelijk keuze voor vrouwen met een maatje meer! Je goed voelen in je kleren, jezelf zijn en het leven een beetje kleur en humor geven, zijn essentiële schoonheidstroeven. Voel je goed en draag waar je zin in hebt”, aldus verkoopster Marina van der Zee. “Ik vind het superleuk om met mensen om te gaan en hen te helpen. En van tevreden en blije klanten word ik blij.” “We verkopen kleding vanaf maat 42. Onze klanten zijn dus vollere dames en soms merken we dat ze een beetje onzeker zijn. Wij benaderen hen met een positieve inslag 18 en zorgen met onze mooie kleding en onze benadering dat ze zich goed en op hun gemak voelen. We hebben een hoop vaste klanten, met wie je echt een band opbouwt.” Prijswinnaar Klantvriendelijkheid is een belangrijk aspect voor Marina en de rest van het team van Paprika. “Onlangs hebben we hiervoor zelfs een prijs gewonnen”, lacht ze tevreden. “Het is altijd leuk om erkenning voor je werk te krijgen en daarvoor zelfs te worden beloond met een prijs. We helpen onze klanten graag en laten iedereen in zijn waarde. Jong of oud, kledingmaat 42, 50 of 54: we behandelen iedereen gelijk en met respect. Dat is – naast de collectie en de nette uitstraling van de zaak – echt de kracht van de winkel.”

paprika 19

janse mode "Unieke en verrassende combinaties" Modewinkel Janse Mode is een vertrouwd gezicht in Alexandrium Shopping Center. En met maar liefst veertien vestigingen en een webshop een bekende naam in de branche. Eigenaar van Janse Mode is Hans du Gardijn. Hij is de vierde generatie binnen het familiebedrijf, dat in 1906 van start ging. Nog dagelijks wordt hij gedreven door de passie voor het vak en ziet hij hoogwaardige service als een vanzelfsprekendheid. Hans: “Maar de toegevoegde waarde komt van de winkelmedewerkers. De kennis die zij hebben en de verbinding die zij aangaan met 20 de klant zijn zeer belangrijk. Wij waarborgen het persoonlijke contact met de klant. De connectie staat centraal binnen onze winkels.” In de vestiging in Alexandrium Shopping Center is Monique al ruim twaalf jaar filiaalmanager en ook zij heeft een grote passie voor mode en het vak. “Het contact met de mensen spreekt me heel erg aan. Zeker als de mensen dankbaar zijn en later nog een keer terugkomen, is erg mooi om te ervaren.

Monique, filiaalmanager Janse Mode Vaak bouw je toch een band met ze op. Ook geeft het mij energie als de winkel er perfect uitziet”, aldus Monique. Breed en actueel aanbod “Wij bieden een mix van merken; het is een ‘multi-brand store’. Iedere klant kunnen we uniek gekleed de deur uit laten gaan. De merken worden door elkaar verkocht en onze medewerkers kunnen ze gemakkelijk mixen, wat zorgt voor unieke en verrassende combinaties. Wij verkopen onder meer de merken Summum, Fabienne Chapot, Monari en Geisha. Ons brede en actuele aanbod – wij verkopen zowel klassieke als nieuwe merken – maakt het verrassend. Met onze kleding richten wij ons vooral op modebewuste mensen tussen de dertig en zestig jaar.” “Het is goed om te zien dat het winkelcentrum blijft vernieuwen. Dat zorgt voor een positieve sfeer en het wordt aantrekkelijker om te bezoeken. Dat er meer licht in de gangen komt, zien wij als zeer positieve verbetering.” 21

Wij zijn Lucardi. Wij zijn er om jou persoonlijk te helpen om alledaagse en bijzondere momenten nét even mooier te maken. Met onze tijdloze en trendy sieraden en horloges, altijd scherp geprijsd. Want het zijn de kleine dingen die optellen. Van je eerste sieraadje tot échte gaatjes. Van zilveren bestekje tot gouden huwelijk. Maak het leven mooier KORTINGSVOUCHER -15% Vraag naar de actievoorwaarden bij één van onze medewerkers. Niet geldig i.c.m. andere aanbiedingen. Geldig van 12 december 2022 t/m 12 januari 2023 www.lucardi.nl 22 AD print Alexadrium (A5).indd 1 11-11-2022 15:37

Zet je samen met Leger des Heils Reshare in voor mens en milieu! Sinds half oktober 2022 is het mogelijk om gebruikte kleding, textiel en schoenen in te leveren in Alexandrium Shopping Center bij het ReShare inzamelpunt van Leger des Heils. ReShare Jouw ingeleverde spullen worden onder andere weggegeven aan noodhulp, verkocht in de ReShare Stores of gerecycled. Zo werken we samen aan een circulaire textielketen en help je mensen met een kwetsbare positie in de arbeidsmarkt aan een werkplek. Het inzamelpunt is te vinden op het Zara-plein! Julia Plaisier, team Klépierre en Nienke Droppers, Leger des Heils

Sinds de opening in september 2020 is Samanta Vermul werkzaam als verkoopmedewerkster van de pipoosvestiging in Alexandrium Shopping Center. Pipoos is een eenvoudig en toegankelijk creatief hobbyplatform met de beste service en inspiratie en de one-stop-shop met een compleet aanbod van hobbyartikelen. Dé plek voor mensen die hobbymatig creatieve (vrije)tijdsbesteding zoeken en het leuk vinden om te knutselen. “Wanneer klanten trots hun creaties komen laten zien in de winkel, worden wij superblij.” Het gehele assortiment van de gezellige winkel benoemen, is een welhaast onmogelijke taak. We zien spullen om sieraden mee te maken, om mee te schilderen, te borduren en te breien, te knutselen en te bakken en om zelf zeep mee te maken. “Dit soort winkels met een dergelijk breed en kwalitatief hoogwaardig aanbod, zijn echt zeldzaam. Hier kunnen mensen in alle rust en met onze hulp op onderzoek uitgaan en net dat vinden waarnaar ze op zoek zijn”, aldus Samanta. “In coronatijd zaten we meer thuis dan normaal en om de tijd te vullen, zijn mensen op zoek gegaan naar leuke hobby’s, waaraan ze nu nog steeds veel plezier beleven. Daar konden en kunnen wij bij helpen.” “Wij houden ervan om mensen op een klantvriendelijke manier te helpen bij vragen of onduidelijkheden, hen kennis te laten maken met ons brede aanbod en hen enthousiast te maken bij het ontdekken van nieuwe hobby’s. Wanneer klanten 24 vervolgens trots hun creaties komen laten zien in de winkel, worden wij superblij. Een van mijn leukste herinneringen is een vrouw die een gordijn ging macrameeën. Dat lukte niet direct en samen zochten we naar oplossingen. Uiteindelijk is het haar gelukt en kwam ze trots het eindresultaat laten zien. Voor ons is het ontzettend leuk om onderdeel te zijn van zo’n proces”, aldus Samanta. “Blije klanten, daar doen we het voor. Dat ze op een creatieve manier bezig zijn en daar plezier en voldoening uit halen. Een leuke hobby voegt echt iets toe aan het leven.” Samanta Vermul, verkoopmedewerkster Pipoos "Alles voor jouw hobby"

PIPOOS 25

asito Een van de dingen die opvalt wanneer je Alexandrium Shopping Center bezoekt, is dat het er altijd schoon is. En dat is best een klus, zeker als je weet hoeveel mensen het winkelcentrum dagelijks bezoeken. Joyce van Duuren, projectleider van Asito, vertelt. “Met een team van negen mensen houden wij Alexandrium Shopping Center schoon. Het is mijn taak om iedereen in te plannen, vaak staan we met zes à zeven teamleden per dag. Er komt meer bij kijken dan alleen schoonmaken. Zo hebben we veel contact 26 met de bezoekers en winkeliers, helpen we met vuilafvoer en houden we ons bezig met afvalscheiding.“ En is er nood aan de man? Dan helpt Joyce gewoon mee. “Ik heb altijd een set schoonmaakkleren liggen, zodat ik bij kan springen als het nodig is. Ik werk al 33 jaar in de schoonmaak, dus dat is de aard van het beestje.“ Sommige teamleden van Joyce zijn inmiddels bekende gezichten in het Alexandrium SC: ze werken hier al vele jaren. “Het is fijn om waardering te krijgen van de bezoekers. Tijdens de kerstdagen krijgt mijn team vaak

"Een schoon Alexandrium SC: daar komt veel bij kijken " cadeautjes van winkelend personeel. Stukjes chocola bijvoorbeeld, of een loempia van de loempiaboer. Die betrokkenheid is echt typerend voor Alexandrium SC.“ Of het lastiger is om het winkelcentrum schoon te houden tijdens de verbouwing? “Zeker,“ vertelt Joyce. “Er gebeurt van alles waardoor het moeilijker is om alles schoon te houden. Een winkelcentrum altijd spik en span houden is sowieso onmogelijk, maar nu al helemaal. Er zijn bijvoorbeeld meer lekkages en het is overal veel stoffiger. Maar om eerlijk te zijn vind ik die afwisseling mijn werk juist leuk maken. Hoe meer we kunnen doen, hoe leuker ik het vind!“ De verbouwing dient volgens Joyce wel een goed doel. “Als het straks helemaal klaar is, dan krijgen we een prachtig winkelcentrum. Wij gaan niet onderdoen voor andere winkelcentra. Vooral de luxere zitjes die er komen, zijn een enorme toevoeging. Mensen kunnen dan even lekker chillen en uitrusten. Ik kan niet wachten.“ Joyce van Duuren, projectleider Asito 27

Charlotte Steenbergen, filiaalmanager van Gerry Weber "Mode voor jong en oud" Als regiofiliaalmanager beheert Charlotte Steenbergen in totaal drie winkels van modezaak Gerry Weber, waaronder de vestiging in Alexandrium Shopping Center, die ruim anderhalf jaar geleden is geopend. “Wij verkopen mode aan jong en oud en daarmee voegen we echt iets toe aan het winkelcentrum, omdat weinig winkels voor beide doelgroepen kleding verkopen, waaronder de collectie van het merk Tyfoon en het eigen merk Gerry Weber. “ “Het is een veelzijdige winkel en we gaan 28 mee met de mode en trends die op het moment spelen. Wij geven de klanten veel adviezen door middel van een persoonlijke benadering. Het kopje koffie staat altijd klaar”, geeft Charlotte aan. Het bekende merk staat voor kwaliteit, service en klantgerichtheid. Het creëren van elegante en duurzame mode waar een vrouw zich zelfverzekerd in kan voelen, is een belangrijk uitgangspunt voor de ontwerpers van Gerry Weber. Iedere collectie bevat stijlvolle modellen met een uitstekende pasvorm en

GErry Weber een mix van prachtig op elkaar afgestemde kleuren. Vrouwelijke en moderne accenten, zoals strepen en bloemen, komen veelvuldig in de collecties terug. Goed advies “Wij zijn heel klantgericht: goed advies staat voor ons op nummer een. De klant wordt echt geholpen en geadviseerd om een goed kledingstuk te vinden”, aldus Charlotte, die aangeeft dat ze geniet van de bedrijvigheid in de winkel. “Het opbouwen van een nieuw filiaal is heel leuk. Deze winkel is toegankelijker en rustiger dan de zaken in de stad. Het leukste aan dit werk? Dat is en blijft toch als mensen tevreden de winkel verlaten. We hopen dat het door de verbouwing nog drukker gaat worden en dat de leegstaande panden ingevuld gaan worden door andere bedrijven. Zo komt er ook weer meer leven in het centrum.” 29

KIDSCLUB KOM KNUTSELEN EN KLEUREN ELKE EERSTE WOENSDAG VAN DE MAAND Van 13:00 tot 16:00 uur - deelname gratis - locatie: Pop-up museum 30

Winnaar van het Look who’s racing event - 3 sept Saskia Ribbens wint de Carrera racebaan The fun never stops in Alexandrium Shopping Center Hier kun je terrecht van maandag tot en met zaterdag van 09:30 tot 18:00 uur (vrijdag tot 21:00 uur) en op zondag van 12:00 tot 18:00 uur. Alexandrium Shopping Center is de ideale plek om te shoppen, te ontspannen, lekker te eten en tijd met je familie en vrienden door te brengen? We verwelkomen je graag in het overdekte winkelcentrum in Rotterdam! Maar voordat je gaat, neem eens een kijkje op onze website en vind daar meer informatie over openingstijden, de laatste acties, niet te missen evenementen en stijltips! www.alexandriumsc.nl Burendag - 25 sept Compleet verzorgd ontbijt met onze buurtbewoners Magic Mirror Event - 29 okt Kidsclub Winnaars van het Look who’s racing event - 3 sept Marijn en Joep wonnen twee toegangskaarten voor de F1 Dutch Grand Prix 31

alexandriumsc

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
Home


You need flash player to view this online publication