20

VOOR PRIMAIR ONDERWIJS - TOS BEGRIJPEND LUISTEREN Interactief voorlezen, hardop denkend voorlezen, visualiseren en werken met de verteltafel. In deze module maak je kennis met deze vier werkwijzen met als doel het begrijpend luisteren van leerlingen (met TOS) te stimuleren. RESULTAAT Na het volgen van deze module: > weet je wat begrijpend luisteren is en ken je de vier aangeboden werkwijzen; > pas je de checkkaarten van de werkwijzen toe en stem je deze af op je leerling; > heb je een lesvoorbereiding gemaakt met behulp van een van de checkkaarten. EXTRA INFORMATIE Voorafgaand aan de module bestudeer je de aangeleverde literatuur en bereid je een praktische opdracht voor. VOOR WIE Leraren, remedial teachers en intern begeleiders basisonderwijs. STUDIEBELASTING In totaal 5,5 uur. Waarvan 2,5 contacturen + 3 uur zelfstudie. SPRAAKPROBLEMATIEK Wil je handvatten om aan de slag te gaan met leerlingen die moeite hebben met spreken? In deze module leer je je houding en handelen aanpassen, zodat leerlingen met een afwijkende spraakontwikkeling zich optimaal kunnen ontwikkelen op school. RESULTAAT Na het volgen van deze module: > heb je kennis over het verloop van de normale spraakontwikkeling; > signaleer en herken je een afwijkende spraakontwikkeling; > weet je wat de mogelijke oorzaken van een vertraagde of afwijkende spraakontwikkeling kunnen zijn; > heb je inzicht in de gevolgen van spraakproblematiek op de communicatieve redzaamheid, de sociaal-emotionele ontwikkeling en de leerontwikkeling. EXTRA INFORMATIE Voorafgaand aan de module bestudeer je de aangeleverde literatuur en bereid je een praktische opdracht voor. VOOR WIE Leraren, remedial teachers en intern begeleiders basisonderwijs. STUDIEBELASTING In totaal 5,5 uur. Waarvan 2,5 contacturen + 3 uur zelfstudie. voor INSCHRIJVEN, kosten EN ADVIES Auris.nl/cursus of bel 088 894 21 00 20 | het cursusaanbod van AURIS

21 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication