Nieuwe directeur Mijn naam is Patricia de Ruijter en ik heb de eer Pascalle te mogen opvolgen. Ik ben in maart begonnen en ik had meteen het geluk mee te kunnen doen met de vierdaagse training voor Award-begeleiders verschillende landen. Ik ben daar enorm geïnspireerd geraakt door de passie van de Awardbegeleiders en het Nederlandse team. Het was indrukwekkend om te zien hoe gedreven iedereen is om jongeren zelfvertrouwen en zelfredzaamheid mee te geven. Ik heb tijdens deze dagen ook de betrokkenheid en ‘camaraderie’ naar elkaar gevoeld; de Award familie voelt als een warm bad. Mijn werkervaring in sociaal ondernemen heb ik opgedaan bij War Child. Naast mijn werk als vrijwilligersmanager was ik al indirect betrokken bij programma’s die te maken hadden met ‘Youth Empowerment’. Het opzetten van fondsenwervende programma’s en events paste mij wel en dat je samen het verschil kan maken maakte mijn werk afwisselender en nog interessanter. Door de psychosociale en creatieve programma’s van War Child ben ik overtuigd van de positieve effecten van non-formal education. De stap naar de Award is voor mij dan ook een logische. Met mijn achtergrond en werkervaring wil ik de doelstellingen van de Award zo goed mogelijk van dienst zijn. Het feit dat we met een klein vast team maar een enorm groot betrokken netwerk direct impact kunnen maken op onze jongeren maakt het extra waardevol. Patricia de Ruijter Jaarverslag The International Award for Young People 2020 Pagina 6