Partnerships Mooie samenwerking met Scouting Nederland This is Amazing! Het hoogtepunt van 2019 was wel voor 58 Awarddeelnemende Nederlandse Scouts, de international Award uitreikingsceremonie in West Virginia op 26 juli 2019. Secretary General John May reikte tijdens de Wereldjamboree* in Amerika aan zo’n 200 Scouts uit 9 verschillende landen hun Award uit. John was duidelijk trots op al die Scouts. “This is amazing!” sprak hij vol overtuiging uit toen hij de tent vol Award-deelnemers zag. Hij gaf de deelnemers nog een aantal mooie adviezen mee omtrent het werken aan de Award: 1. Geloof in jezelf en in je eigen ideeën, 2. Geloof in de kracht van het samenwerken, 3. Doe het! Doe mee, doe wat je wil doen en maak je ideeën en plannen waar. Binnen Scouting Nederland heeft de Award in 20219 een “boost gekregen” Mede door de 58 deelnemers die gedurende hun avontuur naar Amerika toe hebben gewerkt aan de Award. Maar daarnaast ook door al die vrijwilligers die deze deelnemers hebben mogen begeleiden. Scouting Nederland is net als John May trots op hun allen! Binnen Scouting gaan we deelnemers aan internationale kampen en activiteiten de Award structureel aanbieden. In 2023 is er wederom een Wereld Jamboree, dit keer in Zuid Korea. Hier zal vast en zeker ook weer een Awardceremonie plaats gaan vinden. En je zal zien dat we daar met nog meer Nederlandse Scouts vertegenwoordigd zullen zijn. *Is een internationaal kamp van scouts in de leeftijd van 14 tot en met 17 jaar uit landen verspreid over de gehele wereld. Wilco Bannink Coördinator Landelijk team TIAFYP Scouting Nederland 20 Jaarverslag The International Award for Young People 2019