17

opnemen, zijn emotionele bonken. Zij zijn de schouder waarop iemand uit kan huilen als hij of zij ontslagen dreigt te worden, ze kunnen goed babbelen en goed luisteren, het zijn mensen met al wat levenservaring en ze zoeken alles voor iemand uit. Of het nu over vakantierechten gaat of een WIAkeuring.’ Couwenberg werkt al zeven jaar op deze afdeling en beschikt over veel inhoudelijke kennis, blijkt als we even meeluisteren. ‘Juridische kwesties verbinden we vaak door naar de sociaal juridisch medewerkers die we hier op onze afdeling hebben. En als er procedures gestart moeten worden, verbinden zij iemand weer door met onze juridische afdeling.’ Maar, benadrukt Matulessy: ‘Er hoeft helemaal geen probleem te zijn als je ons belt. Je kunt ook gewoon voor informatie bellen. Of om bevestiging te krijgen over iets waaraan je twijfelt.’ ‘Alle leden zijn met alle vragen welkom’ Hoeveel mensen werken er bij CNV Info? Zestig, maar niet allemaal tegelijk. Hoeveel calls krijgen zij per dag? Gemiddeld 1.100. Hoe vaak verwijzen zij door? Op 80% van de vragen komt direct een antwoord. Hoe lang sta je ‘in de wacht’? Meestal helemaal niet, maar maandag is druk. Wanneer is CNV Info bereikbaar? Telefonisch van 8.00 tot 18.00 uur, online chatten zelfs tot 22.00 uur. Wat is het nummer? 030 75 11 007 (lokaal tarief). VAKMENSEN NUMMER 1 I MAART 2016 17 TEKST: ANKA VAN VOORTHUIJSEN, BEELD: NFP PHOTOGRAPHY

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication