9

Blik op Zeewolde - oktober 2019 9 moeten liggen hoeveel tijd er bij beddenspecialist Den Herder uit wordt getrokken voor een gesprek. ‘Al gauw anderhalf tot twee uur’, zegt Albert den Herder. ‘Een adviesgesprek gaat ook steeds meer op afspraak.’ De slaaphouding wordt gemeten met de SlaapID, het postuur met de MyScan. Het matras wordt volledig op de individuele slaper aangepast met tubes, blokken of veren. Het draait om ergonomie; niet het lichaam past zich aan, maar het matras. ‘Als het je niet lukt om in bed met de juiste houding te liggen (door goede ondersteuning van schouders en heupen) krijg je spierspanningen. Dan sta je met pijn of stijfheid op.’ Streamer: Veruit de meeste merken die Den Herder is de collectie heeft, zijn van Nederlands fabricaat. Op internationale meubelbeurzen zie je dat Nederland voorop loopt in ‘technisch’ slapen. In Nederland is de vele kennis over slapen verwerkt in bedbodems en matrassen. Voordeel is ook dat de lijnen tussen fabrikant en verkoper kort zijn. Handig in verband met garantie. Van belang is ook dat systemen op elkaar zijn afgestemd. Een Aupingmatras op een lattenbodem heeft geen zin. ‘Wij zijn ervoor om een zo goed mogelijk keuze te adviseren maken binnen mensen hun budget’, zegt Albert den Herder. ‘Er zijn mensen die voor luxe gaan, maar de beste keuze hoeft niet ook meteen de duurste te zijn.’ Beddenspecialist Den Herder is gevestigd in Harderwijk, Deventerweg 7a DENHERDER.NL Ba&f: 'Wij helpen de klant ondernemen Ba&f is een administratiekantoor voor het MKB. Die vlag dekt de lading al lange tijd niet meer. Ba&f is meer bedrijfsadviseur. ‘Ons doel is door het goed analyseren van de cijfers een hogere omzet voor de klant te realiseren.’ ‘We hebben jaren alleen administraties en de belastingzaken gedaan voor onze klanten, die kregen dan netjes op tijd hun rapportages’, zegt oprichter/eigenaar Piet Broekhuis. ‘Administratie was iets wat je deed voor de belastingen, maar de wereld verandert en de klantenkring veranderde. Waar het om gaat is waarin je je kunt onderscheiden. Wij toekomstgericht. Ik wil naast de klant staan bij elke grote beslissing, of het nu een aankoop is, een investering of een financiering. Cijfers zijn een vertaling van het beleid van de klant, regelmatige gesprekken met de cijfers bij de hand, zijn een middel om bij te sturen.’ Die cijfers zijn, dankzij geautomatiseerde processen elke dag beschikbaar en in te zien door klanten door simpel in te loggen. ‘Je weet wat je weet en je weet niet wat je niet weet’, zegt Broekhuis een beetje cryptisch. ‘Ik help de klant zich bewust te worden van wat hij niet weet, hoe hij/zij het bedrijf rendabeler kan maken.’ De regelmaat van de gesprekken hangt af van de ondernemer zelf, van de omvang van het bedrijf, de dynamiek, de groei. ‘In gesprekken nemen we alle processen door. Er zijn klanten die ik eens per jaar zie, maar ook waar wekelijks contact mee is, via de mail of de app. Soms zijn we een ‘praatpaal’, maar altijd is het doel om de klant beter te laten presteren.’ En de administratie? ‘Dat zien wij nu als een product om te kijken of onze adviezen in het verleden goed zijn geweest.’ Ba&f is 30 jaar jong en dynamisch. ‘Elke situatie is anders’ zegt Piet Broekhuis. ‘Dat houdt het spannend.’ De verhuizing van de Stevinweg naar het Gildenveld is net achter de rug. De uitstraling in het voormalige bankgebouw - duidelijk te zien vanaf de Horsterweg - is zakelijker, maar de verhuizing was ook nodig omdat het kantoor uit z’n jasje groeide. Bij de vestigingen in Zeewolde en Almere werken twaalf mensen. Ba&f is gevestigd aan het Gildenveld 4. BROEKHUIS-ADMINISTRATIES.NL Coop geeft 'gratis geld' aan verenigingen Verenigingen en goede doelen met ANBI-status en CBF-certificatie kunnen zich aanmelden voor de statiegeldactie van supermarkt COOP. De actie is dit jaar gestart, tot nu toe hebben korfbalvereniging Wolderwijd en voetbalvereniging Zeewolde van de actie geprofiteerd. Zij kregen respectievelijk 338,20 en 227,70 euro. De VVZ heeft van het geld handdroogapparaten geplaats in de toiletruimte in plaats van handdoekrollen. De korfbalvereniging gebruikt het geld voor een ‘korfbalboom’, een korfbalpaal met drie manden op verschillende hoogtes. De vereniging heeft als doel zoveel mogelijk mensen te laten korfballen en heeft de boom bestemd voor een speelplaats van een (nog nader te bepalen) school. Klanten kunnen bij de flesseninname op een speciale knop drukken, waardoor het legeflessengeld automatisch naar het doel van dat kwartaal gaat. Bijzonder aan de actie is dat Coop het bedrag verdubbeld. De actie staat naast de gebruikelijke spaar- en winacties. ‘Het mooie van deze actie is dat het geld terecht komt bij organisaties die iets voor het dorp doen’, zegt bedrijfsleider Joost de Jong. De huidige actie is voor het landelijke Rode Kruis. ‘Bij gebrek aan een plaatselijke vereniging of goed doel’ zegt hij. Dat er niet meer verenigingen en goede doelen zijn die ‘gratis geld’ willen, snapt hij niet. ‘Aanmelden kan nog’, zegt hij. De aanmeldingen worden op het hoofdkantoor beoordeeld door een panel van medewerkers en klanten. Voorwaarden zijn wel dat het doel duidelijk is en vooral lokaal. Aanmelden via www.coop.nl/statiegeld. Piet Broekhuis zit voor een beroepsorganisatie in de stuurgroep ‘Het kantoor van de toekomst’. Dat kantoor kent steeds meer nieuwe technologieën. Eén daarvan is ‘payt’ dat het debiteurenbeheer automatiseert. Ba&f biedt deze service. Facturen worden door de klant zelf via dit systeem verstuurd en debiteuren krijgen een herinnering. ‘De meeste debiteuren zijn niet lastig maar ‘even vergeten’ op tijd te betalen. De tijd die het scheelt om hier achteraan te bellen kan nu worden gebruikt voor de ‘moeilijke gevallen’ en voor andere werkzaamheden. Door standaard werkzaamheden te automatiseren kan de ondernemer doen waar hij/zij goed in is: ondernemen. Deze maand is de ondernemersmicrofoon in handen van Linda de Buck van Bodyfit Wellness. Zij heeft het bedrijf in 2004 opgericht met haar man David. Van huis uit zijn zij agrariër en hebben allebei een boerderij gehad in het buitengebied van Zeewolde. Via een baan van David zijn zij in deze branche gerold. ‘Wij verkopen maatwerk zwembaden, sauna’s, stoombaden en spa’s en hebben een eigen productiebedrijf waar we dit produceren. Ons afzetgebied is heel Nederland, met sauna’s gaan we zelfs de grens over. Wij hebben 10 vakmensen in dienst, waar we enorm trots op zijn. Wij zijn een echt familiebedrijf geworden, al voelt het hele team van nature als familie, wat erg fijn werkt voor ons allemaal! We vinden het belangrijk dat onze werknemers het naar hun zin hebben, hechten veel waarde aan hun mening, adviezen en feedback. Ze worden voorzien van goede werkmaterialen en we zijn zo flexibel mogelijk qua werktijden.’ Hoe ziet haar werkweek eruit? ‘Ik werk 6 dagen en elke dag is anders, we hebben een dynamisch bedrijf. Ik ben verantwoordelijk voor de verkoop, webshop, boekhouding, personeelsadministratie en marketing. Deze afwisseling kost de nodige energie, maar maakt het werk ook erg leuk!’ Wat doet Bodyfit Wellness aan duurzaamheid? ‘Onze producten worden vervaardigd van hoog kwalitatieve en duurzame producten. Onze sauna’s worden gemaakt van FSC gekeurd hout, zwembaden van volledig recyclebaar polypropyleen, een duurzaam materiaal, waardoor het bassin lang mee gaat en onze spa’s zijn voorzien van de meest energiezuinige warmtesystemen. Ze verbruiken tot 85% minder energie. Door onze processen goed te laten verlopen creëren we zo min mogelijk afval. Wij zijn in onderhandeling over zonnepanelen. Wij leveren een deel van ons afvalhout aan een middelbare school in Almere, waarmee zij prachtige producten maken.’ Wat Linda verder nog kwijt wil ‘Onze producten worden vaak gezien als luxe producten, maar wees ervan bewust dat het gezondheidsproducten zijn die veel aan het lichaam toevoegen. Zeker gezien de maatschappij waar we in leven, waar de lat hoog ligt en goede ontspanning steeds belangrijker wordt.’ Nog even over de Bedrijfskring ‘De ondernemersverkiezingen is een evenement waar wij graag naartoe gaan, erg interessant om de bedrijven beter te leren kennen.’ Ondernemersmicrofoon Linda de Buck Bodyfit Wellness Bedrijfskring Zeewolde kop

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication