Vriendenfonds Cardia ‘Verbinding tussen mensen, in een verpleeghuis of daarbuiten, is zó belangrijk’ Binnen Cardia vinden we het belangrijk dat onze cliënten een fijn leven hebben waarin veel te beleven en genieten valt. Cardia heeft daarom een uitgebreid welzijnsaanbod met activiteiten die aansluiten op de persoonlijke voorkeuren van de bewoners. Het Vriendenfonds Cardia helpt daarbij. Dankzij het Vriendenfonds kunnen onze ouderen activiteiten ondernemen, andere mensen ontmoeten en vooral: genieten van het leven. Het Vriendenfonds Cardia is ontstaan uit de samenvoeging van de afzonderlijke vriendenstichtingen van onze locaties Landscheiding, De Thuishaven, Tabitha en Onderwatershof. In 2021 zijn de saldi van de bankrekeningen van de lokale vriendenstichtingen overdragen naar de centrale rekening van het nieuwe Vriendenfonds Cardia. De ingelegde gelden worden, volgens afspraak, voor 80% besteed aan de locatie die volgens de akte de schenking heeft gedaan. Nieuw verworven gelden zijn voor algemene bestedingen, en niet specifiek voor één locatie. Het blijft echter ook mogelijk om een donatie of een legaat ten behoeve van één specifieke locatie te bestemmen. Het bestuur van het Vriendenfonds Cardia bestaat uit 5 leden: twee personen die bij Cardia werken en 3 externen: • Ria Roelands (extern) / algemeen bestuurslid • Florina van der Kraan (Cardia) / algemeen bestuurslid • Peter Lugthart (Cardia) / algemeen bestuurslid (secretaris) • Marnix Overwater (extern) / penningmeester • Stef Beun (extern) / voorzitter Het bestuur wordt ondersteund door de fondsenwerver van de Stichting Cardia; tot 1 juni 2021 was dit Jolanda Haring, sinds 1 september is dat Marjan IJkema. Zes bevlogen mensen, één missie: Een verbindende factor zijn. Tussen bewoners in een verpleeghuis en mensen daarbuiten. Tussen Cardia als ouderenzorgorganisatie en de wijkbewoners. Tussen de cliënten van Cardia en donateurs en fondsen. Zodat het leven voor ouderen waardevol is en blijft. Wilt u de bestuursleden van het Vriendenfonds Cardia beter leren kennen? Lees dan dit artikel waarin zij zich aan u voorstellen. Cardia magazine april 2022 Het jaarverslag van het Vriendenfonds Cardia kunt u hier lezen. Jaarverslag Vriendenfonds Op de website van het Vriendenfonds Cardia vindt u enkele voorbeelden van de projecten die in 2021 gefinancierd zijn met behulp van het vriendenfonds. www.cardia.nl/vriendenfonds CARDIA JAARVERSLAG 2021 27