De OR, dat zijn wij Werken aan duurzame inzetbaarheid en zichtbaarheid “Samen met Cardia optrekken in het werken aan de duurzame inzetbaarheid van de medewerkers, dat was ons thema voor 2021. Maar ja, we hadden nog steeds te maken met corona. Onze plannen zijn daardoor niet helemaal uitgekomen.” Aan het woord is Marty Koster. Marty is voorzitter van de Ondernemingsraad van Cardia. Samen met enkele andere OR-leden blikt hij terug op de werkzaamheden van de ondernemingsraad in 2021. “We hebben ondanks corona toch mooie resultaten geboekt met elkaar.” Het werk van een ondernemingsraad gebeurt vaak wat op de achtergrond. Daar wil de OR van Cardia graag verandering in brengen. Zichtbaarder worden voor de collega’s, zodat zij weten wie de OR-leden zijn en wat de OR voor hen kan betekenen. “Het was jammer dat het werk van de OR vorig jaar vaak online georganiseerd moest worden’, vindt Jeannette Brouwer, die al veel OR ervaring heeft. “Dat helpt niet als je als OR zichtbaarder wilt worden. Maar de keren dát we op een locatie waren, merkten we wel meteen dat mensen met allerlei zaken naar ons toekwamen. Voor ons was dat wel écht de bevestiging: we moeten ons vaker laten zien onder de medewerkers.” Fruit op het werk Het initiatief van Cardia om te gaan starten met ‘fruit op je werk’ was voor de OR dan ook een gouden greep. “Toen het voorstel kwam om als organisatie wekelijks vers fruit beschikbaar te gaan stellen, hebben wij direct gezegd dat we DE OR DAT ZIJN WIJ, MEDEZEGGENSCHAP DAT BEN JIJ Samen maken wij het verschil De Ondernemingsraad van Cardia bestaat uit 13 actieve collega’s. Samen zorgen we ervoor dat jullie belangen worden vertegenwoordigd. We houden hierbij oog voor het belang van de organisatie. Heb je een vraag voor de OR of heb je ideeën voor je werk, locatie of voor de organisatie? Laat het dan weten en mail naar or@cardia.nl of neem persoonlijk contact op met je OR collega. CARDIA JAARVERSLAG 2021 45 Meer weten over de OR? Scan de QR code en bekijk het fi lmpje!