daar aan wilden bijdragen”, vertelt Marty. “En dus gingen we op alle locaties en afdelingen helpen met het uitdelen van de eerste fruitpakketjes. Met een hesje aan waardoor we herkenbaar waren als OR-lid. Zo sloegen we twee vliegen in één klap: we maakten werk van onze doelen rond duurzame inzetbaarheid en vitaliteit, én lieten ons zien in de organisatie. ‘De OR, dat zijn wij’. Dit was echt een hele leuke en succesvolle actie.” Een zichtbare OR Er is op nog meer manieren gewerkt aan de zichtbaarheid van de OR. Zo is er een filmpje gemaakt waarin OR leden vertellen wat zij doen, en er zijn posters verspreid. Ook zijn de OR nieuwsbrieven 46 CARDIA JAARVERSLAG 2021 aangepakt, vertelt Marty. “Elke twee maanden publiceren we een nieuwsbrief, met een kort overzicht van de zaken waar we mee bezig zijn. In helder taalgebruik met korte zinnen, zodat zo’n nieuwsbrief ook goed leesbaar is. We hopen zo dat onze collega’s nog beter weten wat wij voor hen kunnen betekenen, en hoe ze ons kunnen vinden.” Dat gaat inmiddels steeds beter, vinden de OR-leden. “Als er een issue is dat groepen medewerkers aangaat, gaan we daarmee aan de slag en in gesprek met de bestuurder. Die heus niet overal ‘ja’ op zegt hoor. Maar we hebben het afgelopen jaar ook mooie resultaten bereikt. Hierdoor geven we echt betekenis aan de strategie van Cardia: “Samen het verschil maken”.
47 Online Touch Home