23

Ondernemingsraad De Ondernemingsraad van Cardia zet zich met 13 gedreven leden dagelijks in voor de belangenbehartiging van alle werknemers. Uiteraard had ook de OR te maken met de coronamaatregelen. Dat betekende: digitaal of op externe locaties vergaderen zodat de geplande overlegvergaderingen met de bestuurder en de interne vergaderingen toch konden doorgaan. Ook het contact met de medewerkers moest anders georganiseerd worden. Dit verliep meestal via de digitale weg, met nieuwsbrieven en e-mails. De OR dacht mee over de coronamaatregelen binnen Cardia, zoals de bezoekregeling, de zorgbonus en de tijdelijke thuiswerkregeling. Advies en instemming In 2020 werd de Ondernemingsraad over diverse strategische onderwerpen om advies of instemming gevraagd. Een belangrijk onderwerp was de reorganisatie van locatie De Thuishaven. De OR ging in gesprek met de medewerkers over de gevolgen van de voorgenomen reorganisatie voor de dagelijkse werksituatie. De zorgen en aandachtspunten van de collega’s zijn meegenomen in het advies dat OR uitbracht aan de bestuurder. OR samenstelling & verkiezingen Vanwege een aantal vacatures in de Ondernemingsraad en de wens om de OR op volle sterkte te brengen tot het wettelijke aantal van 13 leden, werd besloten om in oktober verkiezingen te organiseren. Vijf collega’s stelden zich kandidaat; dat was ook precies het aantal vacatures. Daarom was het uiteindelijk niet nodig om verkiezingen te houden. In november werd een inspirerende startbijeenkomst gehouden met de voltallige nieuwe OR. De OR werkt met de volgende missie & visie: Missie • Samen werken aan een positief en gezond werkklimaat • Een open en eerlijke communicatie binnen de organisatie • Betrokkenheid van medewerkers bij besluitvorming Visie De OR van Cardia ziet een organisatie • Die medewerkers bindt en boeit. • Waar medewerkers zich in een gezonde werkomgeving met plezier ontplooien en ontwikkelen. • Waar iedereen met elkaar in verbinding staat, open en eerlijk communiceert; waar veiligheid vanzelfsprekend is. • Waar veranderingen binnen de organisatie duidelijk aangegeven en gerealiseerd worden. Interne en externe contacten De OR heeft zich als gebruikelijk regelmatig laten informeren door collega’s en/of externe deskundigen over verschillende zaken die in 2020 speelden, en heeft ook overleg gevoerd met de Raad van Toezicht en de Centrale Cliëntenraad. Daarnaast was de ondernemingsraad ook aanwezig bij de strategiesessie met de Raad van Toezicht, het MT, de Centrale Cliëntenraad, de Professionele Adviesraad en de geestelijk verzorgers. In groepjes werden korte, gemiddelde en lange termijn thema’s besproken. De uitkomsten hiervan zijn verwerkt in het meerjarenbeleidsplan 2021-2022. De ondernemingsraad had in 2020 graag samen met de afdeling P&O aan de slag willen gaan met het thema Vitaliteit & Duurzame Inzetbaarheid. Dit kon door de coronacrisis helaas niet doorgaan. In 2021 zal dit zeker opgepakt worden. De Ondernemingsraad van Cardia bestaat uit: • Jeannette Brouwer (vanaf 2014) • Michella v.d. Oever (vanaf 2014) • Marty Koster, voorzitter (vanaf 2018) • Benjamin v.d. Kraan (vanaf 2018) • Paul Obbema (vanaf 2018) • Inge Vroomen (vanaf 2018) • Stef van der Ark (vanaf 2018) • Monica Rappa (vanaf 2019) • Kobie van der Meer (vanaf 2020) • Petra Vergunst (vanaf 2020) • Danny Zalm (vanaf 2020) • Sharon Pronk (vanaf 2020) • Liesbeth van Dijk (vanaf 2020) verzorgende IG Landscheiding EVV-er Onderwatershof medewerker finance & control wijkverpleegkundige Landscheiding bewegingsagoog Landscheiding teamleider zorg & welzijn De Thuishaven functioneel applicatiebeheerder helpende zorg & welzijn Onderwatershof praktijkopleider Onderwatershof Pagina 23 van 41 woonzorgconsulent Tabitha/De Thuishaven technische dienst De Thuishaven leerling verpleegkunde De Thuishaven medewerkster welzijn OC Mariahoeve

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication