Veiligheid - Zorgmedewerkers hebben een actieve signaleringsfunctie. De medewerkers van de huishoudelijke hulp konden ook in coronatijd bij cliënten thuis komen. Dit was van belang om ook in die tijden te kunnen signaleren. Via het integrale wijkteam kunnen signalen goed opgepakt worden. Leren en verbeteren - Onafhankelijke reguliere checks worden gehouden op de zorgcyclus en op de registratie in het Elektronisch Cliënt Dossier. Zodoende kan de zorgmedewerker gericht ondersteund worden, en ook gericht leren en verbeteren. - De kaderleden van de afdeling Extramurale zorg hebben een strategische sessie gehouden over de toekomst van de extramurale zorg. Leiderschap, governance en management - De teamleiders hebben in 2020 deelgenomen aan het management development programma. - De extramurale zorg is vertegenwoordigd in de Professionele Adviesraad; zo wordt de ervaren kwaliteit van zorg in de wijk gedeeld met de bestuurder. Op deze manier kan de organisatie actief leren. Gebruik van informatie - In het voorjaar van 2020 is een onafhankelijke peiling naar cliëntervaringen (PREM = Patient Reported Experience Measure) van de wijkverpleging gehouden. Dit gaf een aanbevelingsscore van 67 als resultaat. Dit getal kan theoretisch variëren van +100 (iedereen is enthousiast) tot - 100 (iedereen is kritisch). Hierna is in samenspraak met de cliëntenraad een verbeterplan opgesteld. Pagina 36 van 41
37 Online Touch Home