21

21 kwaliteitsvol en correct is maar vooral dat iedereen ze tijdig ontvangt of kan raadplegen. Het blijft ook in de volgende jaren één van de prioriteiten van de afdeling communicatie om alle stadsmedewerkers te informeren over alles wat er reilt en zeilt in de organisatie: informatie over taakverdelingen, de financiële toestand van de stad, de vakantieregeling, klachten, praktische afspraken, afwezigheid van personeelsleden, vakantieregeling van de leden van het college, verduidelijking van de statuten, deadlines voor het indienen van de informatie voor het jaarverslag en de begroting, beleidsbeslissingen, procedures voor aankopen, procedures voor de tijdsregistratie, voordelen van de personeelskaart, enzovoort. 2.1.1 Actiepunten: • De belangrijkste kanalen om al deze informatie te verspreiden blijven het intranet (Lavanet) en het personeelsblad Lava. Het intranet wordt in de loop van 2013 grondig aangepakt: de structuur wordt herwerkt, dienstsites die nu los staan van elkaar worden geïntegreerd (M-net, Cultranet,…), de inhoud wordt helemaal nagekeken en up to date gehouden, doelgroepen bepalen wat je als eerste te zien krijgt zodat het intranet op maat van elke gebruiker gemaakt kan worden. • Een grote groep werknemers van de stad werkt evenwel niet (dagdagelijks) op pc. Deze werknemers hebben sinds 2011 weliswaar allemaal toegang tot het intranet via een pc in bijv. de refters maar het informeren van deze groep via andere kanalen blijft niettegenstaande erg belangrijk. De wekelijkse nieuwsbrief - met een samenvatting van het nieuws van de week - moet behouden blijven. • Daarnaast moeten personeelsleden ook kanalen krijgen om (al dan niet gemodereerd) op een eenvoudige manier zelf informatie te verspreiden. Wij denken hierbij niet alleen aan werkgerelateerde informatie maar ook aan meer persoonlijke informatie (zoekertjes, oproepjes,… ). Bestuursnota Stad Leuven 2013-2018

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication