30

2.2. ACTIELIJNEN BOOSTLIJN 1: INFORMEREN CONTEXT Ondernemen in de huidige tijd is complex. Bedrijven worden met diverse trends en ontwikkelingen geconfronteerd die invloed hebben op hun business. Voor een bedrijf is het nauwelijks te doen om alle trends en ontwikkelingen te volgen en op waarde te schatten, terwijl het tijdig reageren op verandering wel nieuwe kansen biedt. DOELSTELLING Actief informeren van de bedrijven in OostNederland over de ontwikkelingen die de industrie raken. Bedrijven worden zo bewust van de veranderingen en kunnen op basis daarvan handelen. Hierbij differentiëren we naar doelgroep: starters, volgers, gebruikers en koplopers. Iedere doelgroep heeft een eigen pakket aan voorlichting, toepassing en implementatie nodig. ACTIES 1. Bijhouden van trends, uitdagingen, Oost-Nederlandse ontwikkelingen, best practices, projecten en programma’s en de doelgroep informeren via de website. 2. Afstemmen, inrichten en organiseren gezamenlijke aanpak en benaderen doelgroep met innovatiemakelaars en koepels. 3. Actief benaderen van de doelgroep via de innovatiemakelaars, koepels, kennisinstellingen en intermediaire partijen en een portfolio aan diensten aanbieden die bedrijven kunnen inzetten om zich verder te ontwikkelen. 4. Informeren van de doelgroep via de koepels en andere intermediaire partijen om de doelgroep zo breed mogelijk te bereiken. 5. Ondernemers informeren over en aan laten sluiten bij relevante subsidieprogramma’s. 6. Organiseren van bijeenkomsten, seminars, congressen, webinars en dergelijke om de doelgroep bewust te maken van de mogelijkheden die de verschillende transities brengen. GEWENST RESULTAAT » Een proactief landschap van innovatiemakelaars en adviseurs die bedrijven spotten, enthousiasmeren en begeleiden naar de volgende fase van ontwikkeling. » 80% van de industrie is geïnformeerd over relevante trends en ontwikkelingen. » Een afgestemde aanpak waar in overleg met de partners de ambitie van jaar tot jaar wordt vastgesteld en vertaald naar concrete acties en KPI’s. (o.a. aantal bedrijven bezocht, aantal uitgevoerde adviesgesprekken, aantal uitgevoerde scans en actieplannen, e.d.). » De ambitie, aanpak en behaalde resultaten zijn geborgd in de (EDIH) aanpak. 30 |

31 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication