31

BOOST ACTIELIJNEN BOOSTLIJN 2: INSPIREREN CONTEXT Ondernemers leren het meest van elkaar en met elkaar (peer to peer), eventueel met ondersteuning van kennisinstellingen. Om bedrijven te activeren zijn aansprekende voorbeelden een waardevol instrument. Andere vormen van kennisoverdracht zijn kennissessies waarin specifieke onderwerpen worden verdiept en workshops waar de deelnemers interactief met een onderwerp aan de slag gaan. DOELSTELLING Activeren van bedrijven door ze te inspireren en te laten zien wat er mogelijk is c.q. hoe gehandeld kan worden. ACTIES 1. Verzamelen van inspirerende voorbeelden en deze toegankelijk maken voor de doelgroep. Constante aandacht voor nieuwe voorbeelden van hoe bedrijven handelen. 2. Organiseren van kennissessies, matchmakingevents en workshops op basis van kennisaanbod en -vraag (ophalen bij de doelgroep via koepels en makelaars). 3. Organiseren en inrichten van learning communities waarin bedrijven rondom een gedeelde digitaliseringsuitdaging zich als groep verder ontwikkelen. Het proces kan worden gefaciliteerd, specialisten sluiten op verzoek aan. Bij voorkeur zijn regionaal georiënteerde fieldlabs en kennisinstellingen hierbij betrokken. 4. Organiseren van masterclasses voor verschillende doelgroepen, toegespitst op het nemen van volgende stappen in het digitaliseren van het bedrijf. 5. Verder uitwerken van de customer journey, aan de hand waarvan de doelgroep op basis van zijn profiel geïnspireerd wordt. 6. Organiseren van ‘meet your benchmark’ bedrijfsbezoeken bij ondernemers die aan de slag zijn gegaan met Smart Industry en die laten zien hoe dat in de praktijk eruit ziet, inclusief intensieve uitleg en discussieronde. GEWENST RESULTAAT » Ondernemers zijn beter op de hoogte van Smart Industry en de toepassingen bij andere bedrijven. Ze worden hierbij vooral geactiveerd door elkaar en ontwikkelen gezamenlijk. De aansprekende voorbeelden uit de regio dienen als inspiratie om hier zelf mee aan de slag te gaan. | 31

32 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication