46

46 Thema 15 {Communicatie} Openheid en op vraag van de burger {iedereen inbegrepen} Wie niet spreekt, wordt niet begrepen, wie niet luistert, blijft onwetend. Communicatie is een fundamenteel onderdeel van het stedelijk beleid. Daarom wil CD&V de volgende jaren inzetten op het optimaliseren van de communicatie en de communicatiekanalen van de stad en zijn beleidsverantwoordelijken. Openheid en snelheid zijn voor CD&V hierin van groot belang. Burgers mogen niet met hun vragen blijven zitten, ze moeten tijdig en correct geïnformeerd worden. Ook het beleid moet de burgers informeren over waar het mee bezig is, in alle openheid. {daden inbegrepen} De stad en ook de beleidsverantwoordelijken zullen alle kanalen, waaronder ook de nieuwe sociale media, aanwenden om het beleid en de verantwoording van keuzes duidelijk, open en op regelmatige basis te communiceren. CD&V wil gestructureerd jaarlijks overleg in vergaderingen met de buurt- en wijkwerkingen in de stad. Voor CD&V moet bij elk contact met buurten of wijken of elke inspraak- en communicatievergadering, minstens één lid aanwezig zijn van het college van burgemeester en schepenen. Deze duidt de bespreking in het kader van het beleidsplan en is op de vergadering het aanspreekpunt voor de vragen aangaande het gevoerde en te voeren beleid. Bij externe communicatie vanuit de stad is steeds een lid van het college van burgemeester en schepenen het contactpunt. Ambtenaren beperken zich in externe communicatie tot technische toelichtingen op vraag van de beleidsverantwoordelijken. CD&V-Turnhout Programma gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012 {iedereen inbegrepen} Turnhout 2020

47 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication