5

De aanleg In Ede bouwen we aan de energietransitie en dus ook aan het warmtenet. Dat betekent dat we regelmatig een nieuw deel van het warmtenet aansluiten. Om dat mogelijk te maken moet soms de warmtelevering aan een bepaalde wijk tijdelijk worden onderbroken. 66% van de respondenten heeft dat gemerkt. In nieuwbouwgebieden wordt het warmtenet steeds in fases wordt uitgebreid, dit is de reden dat er - vaker dan in andere wijken in Ede - werkzaamheden plaatsvinden die een warmteonderbreking vragen. Onze werkwijze Om de overlast van de werkzaamheden te beperken, voeren we de werkzaamheden zoveel mogelijk in de zomerperiode uit, buiten het stookseizoen. We starten de werkzaamheden doorgaans ook pas na de warmtespits, ’s morgens om 09.00 uur. De warmtespits ontstaat omdat veel mensen ’s morgens douchen. Omdat we de werkzaamheden concentreren in de zomerperiode, zijn er meerdere onderbrekingen in een korte tijd geweest. Onze oplossing We vinden het natuurlijk van groot belang om al onze klanten te informeren, als er een onderbreking staat gepland. • Eén week vooraf sturen we een mail over de geplande onderbreking. • We publiceren de werkzaamheden op de website. • We zorgen ervoor dat onze afdeling Klantenservice op de hoogte is, zodat u een goed antwoord krijgt, mocht u contact zoeken. • Om 08.00 uur ’s morgens – 1 uur voor de onderbreking – sturen we een SMS als herinnering. • Als de werkzaamheden zijn afgerond, sturen we een SMS. Wat u kunt doen Wat we merken aan de beantwoording van de vraag in de enquête, is dat onze informatie wel vaak (74%) maar niet altijd (26%) op de goede plek terecht komt. Bent u een van de personen die geen SMS ontvangt? Controleer dan of uw 06 nummer bij ons bekend is. Stuur een mail met daarin uw klantnummer en uw 06 nummer t.b.v onze klantenadministratie naar klantenservice@warmtebedrijfede.nl Tip: Informeer uw huisgenoten over de melding die u ontvangt. Per aansluiting krijgt maar één persoon hierover een SMS bericht. Enkele reacties over de werkzaamheden ● Fijn dat de werkzaamheden pas om 9 uur beginnen zodat ik nog tijd heb om te douchen ’s ochtends. ● Zeker goed geïnformeerd. Ook prettig dat je op de dag zelf sms’jes krijgt wanneer er wordt gestart en is gestopt met de werkzaamheden. ● Het is alleen net iets te vaak gebeurd de laatste tijd…

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication