Klant aan het woord. FanWork werkt al jaren voor Van der Vorm Vastgoed. We wilden graag eens van Dennis Hoek weten wat er allemaal speelt bij hen. Welke trends en ontwikkelingen ziet hij? Kun je jezelf even voorstellen aan onze lezers? “Mijn naam is Dennis Hoek, en ik werk als portefeuillemanager Retail & Hotels bij Van der Vorm Vastgoed. Ons bedrijf is al meer dan 100 jaar actief in binnen- en buitenland. Onze portefeuille bestaat voor 60% uit woningen en voor 40% uit Retail en Hotels, waar ik verantwoordelijk voor ben. Binnen de Retail richten we ons voornamelijk op wijkwinkelcentra. Op dit moment hebben we 9 van deze centra in Nederland. Daarnaast zijn we eigenaar van enkele prominente A1-locaties in Utrecht en Amsterdam, evenals 3 hotels in Amsterdam, Utrecht en Groningen.” Kun je iets vertellen over Van der Vorm Vastgoed en jouw team? “Bij Van der Vorm werken we in verschillende segmenten, die bestaan uit commercieel, technisch en administratief personeel. Voor intensieve objecten, zoals winkelcentra, waar herontwikkeling plaatsvindt, beheren we alles intern. Andere projecten besteden we qua beheer uit aan een beheerdersmaatschappij, maar we blijven altijd betrokken en volgen de ontwikkelingen op de voet. Het is voor ons erg belangrijk om op de hoogte te zijn van de onderwerpen die spelen bij ondernemers en consumenten. We hechten hier veel waarde aan, uiteindelijk streven we naar meer bezoekers, tevreden bezoekers en huurders.” Wat is jouw relatie met FanWork? “FanWork werkt langdurig voor een aantal winkelgebieden van Van der Vorm. Een goed voorbeeld is de samenwerking met FanWork bij winkelcentrum De Gaard in Utrecht, waar we al meer dan 6 jaar samenwerken. Sinds 2 jaar is FanWork ook betrokken bij Winkelcentrum De Kopermolen in Leiden. FanWork voert ook kortlopende projecten voor ons uit zoals de heropening van o.a. Winkelcentrum De Korf.” Waarom vind jij marketing van winkelcentra belangrijk? “Het uiteindelijke doel is om winkelgebieden aantrekkelijk te maken, op alle fronten. Allereerst moet de basis op orde zijn en moet het winkelcentrum online vindbaar zijn, bijvoorbeeld via Google. Dennis Hoek. Van der Vorm - Vastgoed De informatie die online beschikbaar is, moet overeenkomen met de website en sociale media. Via sociale media kunnen we communiceren met onze klanten. Online marketing is essentieel en een belangrijk onderdeel van het aantrekkelijk maken van het gebied. Ten tweede is het belangrijk om mensen te stimuleren om naar het winkelgebied te komen en bekendheid te geven aan het centrum. Dit kan worden bereikt door middel van goede acties en aansprekende evenementen. Ten derde is het van belang om nieuwe doelgroepen en consumenten aan te trekken. We weten dat ze er zijn, maar ze zijn vaak nog onvoldoende vertegenwoordigd. We moeten bepalen wat er nodig is om die doelgroep aan te trekken.” 16
17 Online Touch Home