17

Wat is de meest opvallende marketingactie, campagne of evenement dat je ooit hebt gezien? “Het eerste dat bij me opkomt is ‘Dino’s in De Hoven’ in Delft. Dat was echt groots. Mensen hadden het er jarenlang over. Er waren tal van acties in het winkelcentrum en er waren hele trams bestickerd. Uiteindelijk zorgde deze actie echt voor veel meer bezoekers en omzet bij de ondernemers. En wellicht iets kleinschaliger is toch wel “Proef de Gaard”. De kracht daarvan is dat alle ondernemers zelf op het evenement staan. De binding tussen huurder en bezoeker raak je hier perfect. Er ontstaat reuring.“ Op deze manier willen we in de toekomst bewoners zowel onderling als met het winkelcentrum verbinden. Via een app kunnen bewoners bijvoorbeeld korting krijgen bij de sportschool en een werkplek reserveren. Ook kunnen ze worden uitgenodigd voor evenementen in het winkelcentrum. Op deze manier wordt het voor bewoners aangenamer om in het gebied te wonen en creëren we een combinatie van wonen en retail. Aan welke initiatieven werken jullie om winkelgebieden aantrekkelijker te maken? “We werken aan verschillende initiatieven, zoals het toevoegen van horecagelegenheden, aantrekkelijke verblijfsgebieden, flexwerkplekken en pakketkluiswanden. Daarnaast kijken we naar het toevoegen van reparatiewinkels en winkels die tweedehandskleding verkopen, om meer in te spelen op thema’s als circulariteit en duurzaamheid. We zijn echter ook bezig met een groter initiatief. Aangezien er steeds meer woningen worden toegevoegd aan onze gebieden, zijn we bezig met het opzetten van community management voor bewoners. Wat ontbreekt er momenteel in jouw gebieden waardoor ze in potentie nog beter kunnen presteren? "Naar mijn mening moet er meer binding met de wijk en bewoners worden gecreëerd. Het winkelcentrum moet het hart van de wijk worden. In Leiden hebben we bijvoorbeeld samen met de bewoners een moestuin aangelegd. Op deze manier voelen de bewoners zich verbonden met het winkelcentrum en ervaren ze het winkelcentrum als een beetje van henzelf.” Tot slot, is er iets wat je FanWork wilt meegeven om nog beter te worden? “Hmmm, even denken... Jullie zijn al heel goed bezig... Ik zou zeggen: richt je meer op maatschappelijke thema’s zoals duurzaamheid en circulariteit. De nieuwe generatie is hier bewuster mee bezig en zij zijn straks de nieuwe consumenten. Daarnaast zou ik jullie aanraden om meer gebruik te maken van bewegende beelden en de resultaten van jullie campagnes nóg beter te laten zien.” 17

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication