22

De Kopermolen. Digital Marketing van Winkelcentrum De Kopermolen Wat doen wij voor de digitale marketing van De Kopermolen? 312.000 Bereik in ruim één jaar, een stijging van 370%. Doel: Voor de digitale marketing van De Kopermolen zijn drie doelstellingen geformuleerd die binnen één jaar behaald moesten worden: 1. Het bereik op Facebook en Instagram met 25% verhogen. 2. Het aantal Instagram-volgers met 71% verhogen. 3. Het aantal Facebook-volgers met 10% verhogen. De online slagkracht van De Kopermolen: De Kopermolen, een warm en gezellig winkelcentrum in Leiden, waar de lokale gemeenschap elkaar ontmoet, winkels en ambachten samenkomen en er altijd iets te beleven is. Maar ook een winkelcentrum met uitdagingen: ondanks al het potentieel en de bijzondere sfeer, bereikte De Kopermolen niet het aantal mensen dat het verdiende. Hun digitale aanwezigheid ontbrak, en de mogelijkheid om de doelgroep te bereiken en verder uit te breiden werd niet volledig benut. 1. Contentplanning op Facebook en Instagram 2. Last-minute en live content plaatsen 3. Onderhoud van Facebook en Instagram 4. Community management 5. Content creatie 6. Maandelijkse nieuwsbrief 7. Redactioneel onderhoud van de website 8. Kwartaalrapportages Met een grote herontwikkeling in het vooruitzicht moest er iets veranderen. Het digitale bereik moest worden uitgebreid, het liefst organisch, zonder advertentiebudget. Daar kwamen wij in beeld! Waarom FanWork? Wij begrepen dat De Kopermolen, met de herontwikkeling op komst, een nieuwe fase inging. Een fase waarin ze zich wilde voorbereiden op een nieuw hoofdstuk en dit nieuws met iedereen wilden delen. En dat is waar onze expertise van pas kwam. We verdiepten ons in de doelgroep, de strategie en de ambitie, en analyseerden de digitale marketingkanalen. Gezamenlijk hebben we doelstellingen bepaald, een digitale strategie opgesteld en zijn we aan de slag gegaan! Ons doel was duidelijk: het vergroten van het bereik en het aantal volgers op de sociale media van De Kopermolen. We wilden ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen op de hoogte bleven van de 22

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication