23

ontwikkelingen en direct bereikt konden worden met de nieuwe uitstraling van het winkelcentrum. We wilden dat de digitale kanalen van De Kopermolen het visitekaartje waren dat het winkelcentrum verdiende: professioneel, inspirerend en boeiend. Dit paste perfect bij onze digitale pijlers en branding strategie. 3. Data-driven digital marketing; online slagkracht! We stellen doelstellingen op, monitoren de resultaten en sturen bij waar nodig. Zo zorgen we voor een optimaal resultaat met betrokken volgers, een hoger bereik per bericht en een groeiend aantal volgers. Onze drie digitale pijlers: Wij geloven dat de digitale kanalen het visitekaartje vormen van een winkelgebied. Daarom zorgen we ervoor dat elk kanaal en elke post perfect passen binnen de marketingstrategie. We werken volgens drie digitale pijlers: 1. Online zichtbaarheid, continuïteit en community management. We zorgen ervoor dat De Kopermolen consistent zichtbaar is bij de juiste doelgroep. Community management speelt hierbij een belangrijke rol, waarbij we via social media contact leggen met volgers en een band opbouwen. 2. Een contentstrategie die aansluit bij de doelgroep en de merkwaarden. Onze content benadrukt de unieke aspecten van De Kopermolen, zoals de diverse ondernemers en lokale evenementen. We werken nauw samen met de winkeliers en brengen hun verhalen tot leven. De resultaten: Met ons plan van aanpak zijn we aan de slag gegaan. We hebben sterke content gecreëerd die de unieke aspecten van De Kopermolen benadrukte. Stap voor stap zagen we het bereik groeien, het aantal volgers toenemen en de betrokkenheid stijgen. Het aantal volgers op Facebook groeide met 10,1% volgens de doelstelling. Op Instagram was de groei boven verwachting, met een toename van 94% in het aantal volgers. Er is een sterke basis gelegd met betrokken volgers en de gemiddelde reactietijd was 1 werkdag. Het bereik is in één jaar ruim 312.000 geweest, een stijging van 370%. Hierdoor hebben we niet alleen aandacht weten te genereren voor De Kopermolen, maar ook voor de hele buurt. Kortom, een sterke groei in de online slagkracht voor De Kopermolen! 23

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication