DE CAFETARIA IS ONZE BELANGRIJKSTE KLANT. SINDS DE SUCCESVOLLE START IN 1952 IN DORDRECHT IS DE VRIES SNACKS DE HORECA NA RUIM 60 JAAR NOG ALTIJD TROUW GEBLEVEN. HET MERK IS NIET VOOR HET WINKEL KANAAL BESCHIKBAAR. Trendsetter Het familiebedrijf is een echte trendsetter op het gebied van productontwikkeling. Zo introduceerde G. de Vries sr. in 1954 als eerste de Frikadel in Nederland en in 1984 volgde de succesvolle Mexicano® , de power snack. in 2014 de Booster® Introducties met lef. Elke fabrikant is op zoek naar een product dat iedereen lekker vindt en dat na de introductie een succesvolle aanvulling is op het assortiment. Een blijvertje dus. Dat valt niet mee, want het aanbod van producten die de juiste vorm hebben, de ultieme smaak en het ideale gewicht is groot. Dan moet je lef tonen en zorgen dat je boven het maaiveld uitsteekt met een product dat écht nieuw is. De Mexicano® was destijds zo’n product en is inmiddels uitgegroeid tot één van de meest succesvolle snackintroducties van de laatste 30 jaar. Booster® , de power snack Over lef gesproken. Met de Booster® beschikt de Horeca over een combinatie van de meest verkochte snack met het karakter van de populaire Energy-drankjes. Dit was tijdens de introductie op de Horecava 2014 groot nieuws en dat is de landelijke pers niet ontgaan. Verschillende radio zenders, TV zenders, dagbladen en weekbladen hebben er over geschreven. en Consument goed informeren. Het is wel belangrijk voor de cafetariahouder om de consument vooraf goed te informeren over de nieuwe snack. De Booster® heeft dezelfde werking als energydrankjes door de toevoegingen van ingrediënten zoals guarana, taurine en b-vitaminen. Verder smaakt hij ook als een energydrankje en daarop moeten zij voorbereid zijn. Anders krijg je het effect dat, wanneer je denkt een glas mineraal water te drinken, het bijvoorbeeld 7-Up of Sprite blijkt te zijn. Om de klant goed te kunnen informeren stelt De Vries op aanvraag reclamemateriaal beschikbaar. Als het beter kan móét het ook beter. Om in te kunnen spelen op de behoeftes van de ondernemer en de consument volgt De Vries Snacks ook nauwkeurig de marktont wikkelingen. Iedereen doet goed zijn best en we willen graag tevreden klanten. Dat geldt niet alleen voor de cafetariahouder, maar ook voor de industrie. De reuken smaakbeleving van een product moet voldoen aan de verwachtingen van de consument. Uit onderzoek is gebleken dat bij de Booster® reuk en smaak iets te veel overheerste. De Vries Snacks heeft dit signaal serieus opgepakt en de geur en smaak van de Booster® vanaf 1 april ’14 aangepast. De nieuwe smaak is nu méér snack en minder energydrank. De energydrank-geur is vrijwel verdwenen. De hoeveelheden suiker, vet, vitamine B, guarana en taurine zijn gelijk gebleven. Daarmee zijn de power eigenschappen behouden gebleven. Meer informatie over de Booster® via www.boostersnack.nl. de energy 35
36 Online Touch Home