43

De marketingstrategie van FHC Formulebeheer rust op vijf pijlers: bekendheid, aansturen op herhaalbezoek, het aantrekken van nieuwe klanten, toewerken naar een hogere besteding en imagebuilding. Met de kennis en mogelijkheden van het formulehuis achter zich kan de ondernemer lokale acties uitvoeren met behoud van de eigen identiteit. Met toegankelijke tools zoals een bestelapp kan onder andere worden ingezet op lokale bedrijfscatering. De veelal vergeten doelgroep 55-plussers kan middels acties en folders geïnformeerd worden over specifieke menu’s waarop in de ochtend en middag korting wordt verstrekt. Lokale jongeren daarentegen worden benaderd met ludieke acties via social media. Al deze middelen zijn uiteraard ook landelijk toegankelijk. Algemene landelijke campagne-ideeën komen tot stand vanuit gesprekken met ondernemers en met fabrikanten en hebben altijd betrekking op het kernassortiment. Deze acties worden democratisch tegen het licht gehouden door de marketingraad. Deze raad wordt vertegenwoordigd door een aantal ondernemers uit de verschillende FHC formules. Bij akkoord worden de acties uitgerold en zijn ze beschikbaar voor elke winkel. Ondernemers blijven de keus houden van maatwerk en ook bij acties geldt de vrijheid van lokaal ondernemen.” Ben ik in beeld? De bezoekers van de cafetaria formules zijn lokaal verschillend, maar in het algemeen kan gezegd worden dat senioren van 55 jaar en ouder graag geziene gasten zijn bij de formules van FHC Formulebeheer. Met ruim 32% vormen zij de grootste groep cafetaria43 bezoekers. Daarna volgen de gezinnen met kinderen tot 12 jaar en middelbaren in de leeftijd van 36 tot 54 jaar. Om deze doelgroepen naar de vestigingen te trekken koestert FHC Formulebeheer de wijkfunctie waar hun cafetaria’s zich bevinden en zet ze zwaar in op lokale kranten en huis-aan-huis folders. Ook heeft FHC Formulebeheer geïnvesteerd in het aantrekkelijk maken van het verblijf in de cafetaria voor kinderen en wordt er continu geïnnoveerd op assortiment en activiteiten. Spaarpas als klanten database Om haar gasten in beeld te brengen hebben de formules Family en Foodmaster van FHC Formulebeheer een eigen spaarpas systeem. Middels deze spaarpas wordt niet alleen de gast beloond voor het bezoek, maar wordt vooral informatie ingewonnen. Wie is de gast, wanneer is de gast geweest, hoe vaak komt de gast, wat is de besteding geweest? Het is allemaal informatie die wordt vastgelegd en wordt ingezet om effectief om te gaan met het marketingbudget. * Food master *Dat is lekker meegenomen Actie geldig in cafetaria en eethuis. Actie geldig op gehele assortiment, exclusief tabak en alcoholische dranken. Actie alleen geldig op vertoon van je GAMMA kluscard. Actie niet geldig in combinatie met andere acties De actie mag niet omgezet worden in contanten. Aan deze actie worden geen rechten ontleend. Actie is geldig tot en met 31 december 2013. Heerlijk genieten Authentieke broodsoorten Ons brood Family biedt diverse broodsoorten en beleg varianten. Zacht of hard. Eenvoudig of luxe. Hartig of zoet. Warm of koud. Voor de grote genieter of de kleine eter. Biologisch of vegetarisch. Alle broodsoorten worden elke dag vers afgebakken in onze oven en rijkelijk belegd. Family belegt de broodjes op diverse manieren. De meeste lekkere varianten zijn de “Specialiteiten Broodjes” en de “Warme Specialiteiten Broodjes”. Beleg van eerlijke kwaliteit Een frisse Delight Spread Blijf ook eens bij ons lunchen met korting! Ons Broodje Gezond met een frisse Sandwich Delight spread Gerookte Zalm Frisjes met een frisse Sandwich Delight spread Luxe Broodje Bacon&Ei met een frisse caeserdressing met een 2 halen 1 betalen Elke dag geldig tot 16.00 uur, t/m 31 december 2014 Thai Chicken Spicy met een verrassende dressing met een GRATIS milkshake 0,3L smaak naar keuze Elke dag geldig tot 16.00 uur, t/m 31 december 2014 2 halen 1 betalen Elke dag geldig tot 16.00 uur, t/m 31 december 2014 Broodje Croquet Keuze uit een Kwekkeboom of Van Dobben Croquet 2 halen 1 betalen Elke dag geldig tot 16.00 uur, t/m 31 december 2014 GRATIS verse sap naar keuze Elke dag geldig tot 16.00 uur, t/m 31 december 2014 Mora Kipkorn In Een Wrap met Wijko satésaus en roomkaas met een GRATIS milkshake 0,3L smaak naar keuze Elke dag geldig tot 16.00 uur, t/m 31 december 2014 Elke dag geldig tot 16.00 uur, t/m 31 dec. 2014 1.00 Luxe Broodje Mozarella met sud ‘n’ sol tomaatjes en een Basil Vinaigrette met een GRATIS verse sap naar keuze Elke dag geldig tot 16.00 uur, t/m 31 december 2014 Lipton’s Lekkere Lunch Bij aankoop van een belegd broodje naar keuze, Lipton Ice Tea Green voor 1.00 euro Deze broodfolder geeft u inzicht in ons gevarieerde lunchassortiment om naar hartenlust te combineren voor een goede lunch. Family, daar blijf je lunchen!   500 500 500 500 500 Satémenu Kip of varkenshaas. Bij afhalen Actie is geldig van maandag t/m vrijdag. Alleen geldig bij afhalen. Niet geldig i.c.m. met andere acties. De actie mag niet worden omgezet in contanten. Aan deze actie worden geen rechten ontleend. Actie is geldig t/m 31-12-2012. 3 hamburgers Duodeal 2 porties frites met saus en 2 milkshakes(0,3l) Gezinsdeal Gezinszak frites (4p) + 4 snacks naar keuze Keuze uit: kroket, frikandel, kaassoufflé, bamischijf of nasischijf Actie is geldig van maandag t/m vrijdag. Alleen geldig bij afhalen. Niet geldig i.c.m. met andere acties. De actie mag niet worden omgezet in contanten. Aan deze actie worden geen rechten ontleend. Actie is geldig t/m 31-12-2012. Actie is geldig van maandag t/m vrijdag. Alleen geldig bij afhalen. Niet geldig i.c.m. met andere acties. De actie mag niet worden omgezet in contanten. Aan deze actie worden geen rechten ontleend. Actie is geldig t/m 31-12-2012. 2x Berehap Met saus Actie is geldig van maandag t/m vrijdag. Alleen geldig bij afhalen. Niet geldig i.c.m. met andere acties. De actie mag niet worden omgezet in contanten. Aan deze actie worden geen rechten ontleend. Actie is geldig t/m 31-12-2012. UITGEPUT? Actie is geldig van maandag t/m vrijdag. Alleen geldig bij afhalen. Niet geldig i.c.m. met andere acties. De actie mag niet worden omgezet in contanten. Aan deze actie worden geen rechten ontleend. Actie is geldig t/m 31-12-2012. KLUSSERS VOORDEEL BIJ FOODMASTER 5 DEALS HIGH Gehele maand februari, 5 voordeelacties voor slechts 500 BIJ FOODMASTER BELLO

44 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication