HOE ERVAREN JULLIE DE SAMENWERKING MET FHC? MIRJAM: Heel positief. Ja, absoluut. Eigenlijk op alle vlakken wel. Heel fijn vanuit onze onervarenheid in de horeca. Dat is natuurlijk ook de reden geweest dat we voor Family hebben gekozen, dat we die ondersteuning hard nodig hadden en die hebben we ook echt ervaren. Een voorbeeld is dat toen wij met pijn in ons hart besloten een week later open te gaan, veel hulp kregen. We werden gelijk gebeld en er werd geholpen met het maken van een persbericht en een poster. Dat is heel prettig geweest. JURGEN: Fantastisch. Het is gewoon een ideale mix geweest. FHC heeft de horeca-achtergrond en cafetariakennis en wij konden onze retailkennis bieden, wat het is om met grote massa’s om te gaan. MIRJAM: Het is gewoon fijn dat je spreekt met mensen met ervaring waarvan je weet dat je hun blik op zaken kunt vertrouwen. WAAR HEBBEN JULLIE TIJDENS DE VERBOUWING NIET AAN GEDACHT OF WAT HAD JE ACHTERAF ANDERS GEDAAN? MIRJAM: Wij hebben in die zin vooraf best veel informatie gehad vanuit Family. We hadden in andere bedrijven bijvoorbeeld te weinig vriesruimte en dat is in Family goed opgepakt. Waar we wel tegenaan lopen is de koelruimte. Daar zitten we nu nog te krap, maar we zijn verder heel blij met het eindresultaat. JURGEN: Ik denk dat je in principe altijd wat tegenkomt achteraf. Wat we nog beter hadden kunnen doen is de routing. Voor de route naar de keuken is er een enkele deur en daar lopen we gewoon soms vast met grote drukte. MIRJAM: Een tip voor ondernemers is om bedrijven te omarmen die verstand hebben van hun specialisme. We hebben geïnvesteerd in specifieke bedrijven die veel kennis hebben. Tegelijkertijd moet je zelf in controle blijven en er bovenop blijven zitten. 16
17 Online Touch Home