FHC FORMULEBEHEER VIERT 25 JAAR SAMEN ONDERNEMEN FHC Formulebeheer kan terugkijken op een succesvol jubileumjaar, met als overkoepelend thema ‘samen’. Want samen ondernemen is wat FHC al 25 jaar onderscheid als franchise-organisatie. Hoogtepunten van het jubileumjaar zijn toch wel de samenwerking met Pierre Wind, de trendtour naar New York en een knallend jubileumfestival. FAMILY X PIERRE WIND Met het jubileum van FHC Formulebeheer werd ook het 25-jarig bestaan van de formule Family gevierd. Topkok Pierre Wind, bekend vanwege zijn tomeloze energie en zijn passie voor de snackbar, werd gevraagd om een aantal unieke recepten te ontwikkelen. Vanuit het gedeelde enthousiasme voor de cafetaria zijn we aan de slag gegaan. Onder één voorwaarde. Pierre wilde in ieder geval zijn eigen frikandel ontwikkelen. Een eigen snack stond al decennialang op de bucketlist van Pierre Wind. “In de jaren negentig had ik al de fantasieën voor een eigen frikandel”, aldus Wind. “Ik als snackliefhebber vroeg me vele malen af waarom er in de vitrine geen frikandellen met smaken lagen. Ik probeerde het meermaals in mijn eigen keuken, maar ondanks de vele koksjaren in de broekzak, kreeg ik maar geen frikandel, die enigszins leek op de reguliere in het toenmalige snackaanbod.” Er werd gestart met de ontwikkeling van de frikandel. Goodlife Foods1 , al 25 jaar de leverancier van frikandellen bij FHC Formulebeheer, was gelijk enthousiast en wilde wel meedenken over een speciale Pierre Wind frikandel. Zij leverden twee emmers frikandellendeeg af bij Wind, zodat hij kon starten met experimenteren. En experimenteren ging hij. Er volgde samples van een chocolade-, sinaasappel-, bier-, truffelen pestovariant. Uiteindelijk werden de truffel- en pestofrikandel de kanshebbers. Niet alleen omdat deze samples de lekkerste waren, ook omdat het toegankelijke smaken zijn. Voor de andere recepten brachten Pierre Wind en marketing manager van FHC Formulebeheer, Chantal van der Meer, een bezoek aan twee franchisenemers. Een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling van de recepten volgens Wind. "Ik wil iets maken waar de ondernemer echt iets aan heeft. Het moet dus goed passen binnen het concept." 36 1 Het voormalig Izico Foodgroup en fabrikant van het merk Beckers.
37 Online Touch Home