20

HAAL MEER OMZET Heb jij een cafetaria met ruime zitgelegenheid? En zou je deze overdag ook wel vol willen zien zitten? Ga dan aan de slag met je menukaart! Clockless eating is een trend die we nu al een aantal jaren zien. Dit houdt in dat we steeds minder vasthouden aan de standaard lunchtijd tussen 12.00 en 13.00 uur en diner van 17.00-19.00 uur. Lunch hoeft ook niet altijd met brood en brood kan net zo goed avondeten zijn. Snap jij het nog? OP IEDER MOMENT VAN DE DAG De gast wil dus op ieder moment van de dag kunnen genieten van jouw producten. Hierbij is het belangrijk wel direct een kanttekening te plaatsen. Ieder moment van de dag begint in Nederland wel vanaf ongeveer 10.30 uur. Waar in het buitenland ook veel buiten de deur wordt ontbeten zien we dat hier in Nederland minder gebeuren. WARME DRANKEN Door een mooi assortiment warme dranken aan te bieden kan jouw gast dus al om 10.30 uur op de koffie komen. Uiteraard wel met keuze uit standaard koffie of thee en de diverse 20 uit je daluren! melkspecialiteiten. Kies je ervoor om dit moment aandacht te geven, besteed dan ook aandacht aan het product. Een goede koffie, bij voorkeur op basis van bonen, en natuurlijk iets lekkers voor erbij. Een appeltaart doet het altijd goed. En loopt dit moment goed dan kun je hier nog een wisselend taartje aan toe voegen. Alles wat je voor dit moment nodig hebt komt ook weer goed van pas voor gasten die je na hun diner nog een goede kop koffie wilt aanbieden. Zo verleng je hun verblijfsduur en daarmee de gemiddelde besteding. BORREL Het moment tussen 14.00 en 16.00 uur is ook zo'n moment waar meer uit te halen is. Minisnacks heb je toch in je assortiment en waarschijnlijk heb je ook harde broodjes liggen. Een borrelkaartje is dan zo gemaakt. Biedt hierbij je standaard dranken aan. Zie je meer potentie, bijvoorbeeld als je ook over een groot terras beschikt, voeg dan (speciaal) biertjes en een goed glas wijn toe aan je kaart. Net als je warme dranken zijn (non) alcoholische dranken een manier om de verblijfsduur in de avond te verlengen en een mooie upsell!

21 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication