& HET VERHAAL ACHTER PRIJSWINNENDE FORMULE BROWNIES & DOWNIES Werknemers staan in de rij en ook aan franchisenemers geen gebrek. De franchiseformule Brownies&downieS groeit nog iedere dag en vindt inmiddels haar weg naar andere markten. We spraken met Philip Christiaans, formulemanager Brownies&downieS want wat maakt deze formule nou zo succesvol? De oorsprong van Brownies&downieS ligt in Veghel. Oprichter Thijs Swinkels begon in 2010 aan het avontuur, zijn ervaring als hulpkok bij cateraar Hutten i.c.m. zijn stageplaats in het speciaal onderwijs bracht hem op het idee voor dit unieke horecaconcept met bijzondere medewerkers. Vanuit ouders en verzorgers groeide het aanbod van bijzondere medewerkers enorm, waardoor de stap naar franchise werd gezet. BROWNIES&DOWNIES, EEN PRIJSWINNENDE FORMULE Er zijn veel aanmeldingen van ondernemers die een eigen vestiging willen starten. Toch is de formule niet voor iedereen geschikt. Potentiële ondernemers worden vooraf gescreend middels een online tool. Gekeken wordt naar achtergrond in de zorg, horeca-ervaring en natuurlijk besteedbaar eigen vermogen. Maar het allerbelangrijkste is dat een ondernemer bij de formule past. Philip spreekt enthousiast: 56 "We vinden het van belang dat je als ondernemer het lokale gevoel mee kan geven maar de uniformiteit vanuit de formule vinden wij ook belangrijk. Zo kiezen we in iedere vestiging voor een herkenbaar sfeerbeeld van de stad, dit hangt altijd op een prominente plek in de vestiging." Zowel akoestisch als voor de klant en de werknemers een waardevol element. Ook de menukaart kan voorzien worden van lokale inbreng. Philip vertelt: “De basis menukaart is een gegeven, maar de kaarten met specials mogen een eigen invulling krijgen waarbij men gebruik kan maken van een culinaire architect en de afdeling marketing.”
57 Online Touch Home