2

EMPLOYER BRANDING WHITEPAPER Merk toch hoe sterk je werkgeversmerk Voorkeur in de arbeidsmarkt creëren van binnenuit Een aansprekende werkgeversreputatie verdien je door consequent een cultuur van vertrouwen en wederzijdse ontwikkeling te cultiveren. Dat vraagt om inspirerend leiderschap, permanente dialoog, waardering en ondersteuning en ruimte voor betekenisvolle invulling van rollen en taken. Is je organisatie een toonbeeld van medewerker betrokkenheid, dan levert dat meervoudige meerwaarde op. Medewerkers zijn dan natuurlijke ambassadeurs, die vanuit hun persoonlijke perspectief vertellen over hun echte ervaringen en inzichten. Zet je dergelijke medewerker verhalen in de etalage, dan presenteer je jezelf als werkgever op een geloofwaardige manier en werk je aan duurzame relatiekracht. Dat een sterk werkgeversmerk belangrijk is om betrokken en gemotiveerde medewerkers aan te trekken en te behouden, mag duidelijk zijn. Wat employer branding is, hoe je jezelf als werkgever etaleert en hoe je werkgeversverhaal bijdraagt aan duurzaam werkgeverschap, zijn vragen die we in dit hoofdstuk verkennen.

3 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication