896

62. Het is dus maar voor een gelimiteerde groep, namelijk 'de uitverkorenen', wat zich in de natuur dus uit in de 'natuurlijke selectie'. Dit is een principe. 63. Hiervoor moet je alles achterlaten, de gehele kudde, alle kudde-mentaliteit, om op zoek te gaan naar het verlorene, het vergetene, dieper in de wildernis, zoals Ismael. 64. Rebekkah is de amazone oorlogsvoerster in de exegese. 65. Dit is ook weer verbonden aan de pelgrimstocht, één van de zuilen. 66. De mens op het Ismael pad moet zich dus hiernaar uitstrekken in de geestelijke kennis, tot het horen en gehoorzamen. 67. Het is de terugkeer tot de geestelijke oorlogsvoering. 68. Het is de terugkeer tot het vreemde en de wildernis. 69. Daarvoor moet de mens offers brengen, oftewel de stad achter zich laten. Het is het pad van Ismael. De grenzen die destijds werden gelegd worden zo ook doorbroken. 70. Dit zijn allemaal facetten van het symbolische hongergeld, het betalen van de hongerbelasting. 71. Uiteindelijk komt de mens dan tot de vreemde kennis, wat het geheimenis van Rebekka is, een belangrijk onderdeel in de aretaitische filosofie. 72. De sobere ontvangt zo de heilige touwen in zijn verstrikking en verwarring, en komt zo tot heilige tentendienst. 73. Het vreemde dat zal komen zal niet kunnen worden wederstaan. 74. Uiteindelijk leidt dit tot de vereeuwiging, waarin de mens niet meer kan ontkomen. 75. Dit gebeurt allemaal in het Rebekkah geheimenis. 76. Er is geen heilige gebondenheid als de mens zich niet afzondert. 77. Dit vindt dus uiteindelijk plaats in Rebekkah. 78. Ismael kwam tot een vreemd land. Het was als een soort opname, wat dan verder leidt tot het pelgrimsoord. 79. Dit is dus in principe een heilige ballingschap. 80. Het valt niet meer te stoppen. Wel valt het te verdiepen. 81. Wiens eigendom bent u ? Wij zijn allemaal eigendom van de natuurprincipes. 82. Zo komen wij deze natuur-eigenaars onder ogen. 17. De camouflages van Kakia 1. Een woeste, duistere baarmoeder staat te dringen, die op jacht is. Haar baarmoeder is nat en duister, harig, om de vrucht te beschermen. Dat is waarom de amazones in de diepere wildernissen veel donkerder zijn. 2. De vrouw in de stad verheerlijkt haar witte huid en kijkt neer op de donkere huiden. Zij moest 896

897 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication