gebruik van AI? woorden: de bedrijfscontext is er al. We kunnen steeds sneller en beter relevante databronnen aansluiten en ontsluiten. Met zo’n kwalitatief rijke voedingsbodem kan AI oplossingen aandragen die in jouw beroepspraktijk echt een verschil maken. AI ‘in the flow of work’ brengen. Daarin onderscheiden we ons als Salesforce. We hebben een open platform dat ruimte biedt voor uiteenlopende AI-modellen. Daardoor kunnen we ook flexibel inspelen op AI-ontwikkelingen in de toekomst.” Het mixen van data als gevolg van AI prompts kan privacygevoelig zijn Het mixen van data als gevolg van AI prompts kan privacygevoelig zijn. Salesforce is zich daarvan terdege bewust. Johan: “Het motto van Salesforce is: ‘CRM + Data + AI + Trust’. Daarbij wordt Trust in alle AI-producten doorgevoerd door middel van de Einstein Trust laag. Deze laag zorgt ervoor dat geen gevoelige data wordt gedeeld met externe Large Language Models (LLM). Dat zijn typen AI die getraind zijn om menselijke taal te begrijpen, te genereren en te manipuleren.” Wat zijn je ethische principes? “Uiteindelijk is dat allemaal werk onder de motorkap”, vult Wouter aan. “Wat ik het belangrijkste vind is dat je voordat je de techniek ingaat nadenkt over je ethische principes. Wat is je kompas? Salesforce wil dat IT-mensen in hun kracht zet; dat het hun werk betekenisvol houdt, ook als het aangevuld wordt met AI. Daarnaast hechten wij aan transparante en herleidbare informatie.” salesforce world tour In de Salesforce World Tour, die op 18 april Amsterdam aandoet, is ‘CRM + Data + AI + Trust’ een van de onderwerpen. Gebruik voor meer informatie en aanmelden de QR-code. iBestuur 50, april 2024 63 BEELD: SHUTTERSTOCK/IBESTUUR
64 Online Touch Home