Om de drie jaar houden we een tevredenheidsonderzoek. Dit jaar was het weer zover. We vroegen aan alle cliënten, medewerkers en vrijwilligers wat ze van Sjaloom Zorg vinden. Gelukkig scoorde plezier opnieuw heel hoog! Dik tevreden Bedankje Dafna de Leeuw van Weenen (manager kwaliteit en veiligheid) en Lizette Kersbergen (vrijwilligerscoördinator) zijn er verantwoordelijk voor dat iedereen binnen de organisatie een vragenlijst krijgt over Sjaloom Zorg. Ze beseffen dat het veel tijd kost om de ongeveer 40 vragen in te vullen. ‘Daarom willen we iedereen bedanken die meegedaan heeft,’ zeggen ze. ‘Nog nooit hadden we zoveel reacties. Echt top! Nu weten we weer hoe het met iedereen is. En hebben we nieuwe informatie over wat goed gaat, maar ook wat er beter kan. Daarmee kunnen we aan de slag.’ 26 Samen Zorgen Hoge score voor plezier Als we Dafna, Lizette en bestuurder Keimpe Bak spreken, zijn de cijfers net binnen. Vers van de pers dus. Ze zijn dik tevreden, want er is organisatiebreed geen onvoldoende gescoord. Zowel de medewerkers als de vrijwilligers geven aan veel plezier te hebben in hun werk. De cliënten gaven Sjaloom Zorg zelfs gemiddeld een 2.7! Maar, wacht even. Dat is toch helemaal niet hoog? Jawel hoor, want cliënten konden cijfers geven van 1 tot 3. En dan is 2.7 een prachtige score. Het betekent dat de meeste mensen het hier naar hun zin hebben. Is er dan niets om je zorgen over te maken?
27 Online Touch Home