8 COMMERCIËLE SERVICE ADVISEUR Naomie de Kruijf van Auto Zagato over de training Commerciële Service Adviseur: Werkplaatsreceptionisten en serviceadviseurs zijn de belangrijkste schakel tussen de werkplaats en de klant. Klanten worden kritischer, mondiger en veeleisender. De training Commerciële Service Adviseur geeft nieuwe inzichten in klantcommunicatie, klanttevredenheid, planning en organisatie. Naomie de Kruijf van Auto Zagato deed de training en deelt haar ervaringen. Hoe ben je in de autobranche terechtgekomen? En hoe ben je service adviseur geworden? “Een aantal jaren geleden ging ik aan de slag bij de Fiat-dealer in Alphen a/d Rijn. Daar leerde ik mijn huidige man Tim kennen. Ik werkte op kantoor, hij in de werkplaats. Later ben ik overgestapt naar de zorg. Tim begon in 2010 zijn eigen bedrijf Auto Zagato. In 2017 ben ik naar de autobranche teruggekeerd. We werken nu samen in het bedrijf. Mijn werk is afwisselend. Ik doe alles behalve sleutelen. Ik ben verantwoordelijk voor administratie, facturatie en planning maar ook voor de werkplaatsreceptie en klantcontact.” “Ik communiceer duidelijker en ik kan beter plannen” “Deze training is ideaal als je veel klantcontact hebt” Waarom heb je voor de training Commerciële Service Adviseur gekozen? “Dat is ontstaan vanuit een coachingtraject van OOMT. OOMT heeft voor ons allemaal een persoonlijk opleidingsplan gemaakt. De jongens in de werkplaats zijn aan nieuwe technische trainingen begonnen. Ik wilde graag een klantgerichte training doen. De OOMT-coach tipte mij over de training Commerciële Service Adviseur.”
9 Online Touch Home