0

TRAININGEN & ADVIES Ondernemen, leidinggeven en klantcontact

2 WELKOM BIJ INNOVAM Wil je ontdekken hoe je binnen de mobiliteitssector echt impact kunt maken? Voor jezelf, maar ook zeker voor je bedrijf, collega’s en klanten? Jouw ondernemerschap, leiderschap en klantgerichtheid ontwikkel je effectief met de trainingen van Innovam. Zorg voor hogere marges en klanttevredenheid in jouw (bedrijfs-)auto-, tweewieler- of schadeherstelbedrijf. EEN MOOIE EERSTE STAP Of je nu de ambitie hebt om manager te worden of dit al bent en jezelf verder wil ontwikkelen; met deze gids zet je een mooie eerste stap. Ontdek met welke opleidingen en trainingen je je management skills ontwikkelt en versterkt. Lees ook hoe oud-deelnemers hun training hebben ervaren en wat het hen heeft opgeleverd. Voor managers en ondernemers biedt Innovam ook diverse adviesdiensten waar je in deze gids meer over leest. PERSOONLIJK ADVIES Heb je na het lezen van deze gids behoefte aan meer informatie of wil je sparren met onze opleidingsadviseurs over de mogelijkheden? We helpen je graag met het in kaart brengen van jouw leerbehoefte en geven passend advies. Klaar om het beste uit jezelf te halen? Albert Smit Regio Noord-Oost Guido de Ruijter Regio Zuid-West Nina Vos Regio Zuid-Oost Wouter van Asten Regio Noord-West

3 PRAKTISCH LEIDINGGEVEN TECHNIEK VOOR NIET TECHNICI 14 6 AFTERSALES OP ORDE 20 COMMERCIËLE SERVICE ADVISEUR OPERATIONEEL MANAGEMENT RISICO INVENTARISATIE & EVALUATIE 15 PULSE HR-SOFTWARE 21 ONTZORGING 16 10 ASSESSMENTS 22 7

4 LEREN OP DE MANIER DIE VOOR JOU WERKT Innovam biedt training voor elke functie en elk onderdeel van onze sector. Er is altijd een passende training die je helpt om de volgende stap te zetten. We doen er alles aan om het leren leuker en daarmee effectiever te maken. LEREN MAAKT JE WERK LEUKER EN INTERESSANTER Onze trainingen en adviezen maken jouw dagelijkse taken makkelijker, en tegelijkertijd spannender en uitdagender. We zorgen voor meer voldoening en plezier in wat je doet. Bij Innovam krijg je les van trainers die zelf werkzaam zijn in het vakgebied. Jouw eigen werkpraktijk staat altijd centraal. Je werkt aan opdrachten en casussen uit jouw eigen bedrijf. Zo leer je het snelst en weet je meteen hoe je de theorie toepast in de praktijk.

5 NETWERKEN EN ONTSPANNEN Bij Innovam weten we dat een effectieve training meer biedt dan alleen kennis. Een fijne plek en de mogelijkheid om collega’s uit de sector te ontmoeten zijn erg belangrijk. Het Hospitality-team zorgen voor lekker eten, gezonde snacks en een goede sfeer. COLLEGA’S ONTMOETEN EN ERVARINGEN DELEN Voor leidinggevenden is het waardevol om tijdens onze trainingen andere medewerkers uit de mobiliteitssector te ontmoeten. Irma, projectmedewerker hospitality, zegt: “Samen koffiedrinken en lunchen is een belangrijk onderdeel van het leerproces.” Deze momenten bieden de perfecte gelegenheid om te praten over werkervaringen, ideeën te delen, en misschien zelfs samenwerkingsmogelijkheden te ontdekken. GEZOND EN ENERGIEK Irma en haar team zorgen elke dag voor gezonde en luxe maaltijdopties. “Bij de managementtrainingen is een lunch of avondeten inbegrepen. In het restaurant serveren we een ruim assortiment luxe broodjes, verschillende soorten vers gemaakte soep en diverse warme snacks. Verder is er een uitgebreid saladebuffet,” legt Irma uit. Dit alles helpt de deelnemers om energiek en gefocust te blijven gedurende de dag. POPULAIRE KEUZES “We krijgen regelmatig complimenten voor onze koffie. We schenken verse bonenkoffie en dat valt in de smaak,” zegt Irma. Ze merkt ook op dat vooral gezonde en vegetarische opties populair zijn, maar traditionele snacks zoals kroketten en saucijzenbroodjes blijven ook geliefd.

6 PRAKTISCH LEIDINGGEVEN De 4-daagse training Praktisch Leidinggeven is geschikt voor alle managers in de mobiliteitsbranche. Na afronding heb je meer praktische kennis en vaardigheden. Je ontwikkelt een manier van leidinggeven die bij jou past. RESULTAAT Na afronding van deze training kan je: ▪ Resultaten verbeteren door gedragsbeïnvloeding ▪ Een duidelijke visie ontwikkelen, doelen stellen en feedback geven ▪ Medewerkers waarderen en ondersteunen ▪ Actie- en implementatieplannen opstellen en doorvoeren. UNIEKE VOORDELEN ▪ Jouw eigen persoonlijkheid staat centraal ▪ Leer door groepswerk en rollenspellen met trainingsacteurs ▪ Pas kennis en vaardigheden direct toe in de praktijk. DOELGROEP Deze uitdagende en complete training is geschikt voor aankomende leidinggevenden en managers. Ook ervaren managers die in de functie zijn gerold leren met deze training nieuwe kennis en vaardigheden toepassen. PROGRAMMA Voor de training kom je vier dagen naar Innovam. Per dag staat één onderwerp centraal. DAG 1: Verbinden Een leidinggevende moet in staat zijn om teamleden met elkaar te verbinden. Gespreksvoering is een groot onderdeel van leiderschap. Tijdens deze trainingsdag komen de volgende situaties aan bod: ▪ 1-op 1-gesprekken voeren met medewerkers ▪ Een groep toespreken en presenteren ▪ Conflicten oplossen en voorkomen ▪ Een benaderbare leidinggevende zijn. DAG 2: Aansturen Een leidinggevende heeft als taak om (een groep) mensen aan te sturen. Dit doe je het liefst vanuit een visie, gericht op resultaat. Tijdens deze sessie leer je: ▪ Een visie vormen over de afdeling ▪ Verschillende beïnvloedingsmethodieken toepassen ▪ Valkuilen herkennen. DAG 3: Beslissen Als leidinggevende neem je de hele dag beslissingen. Deze dag leer je: ▪ Taken verdelen ▪ Resultaten nastreven ▪ Efficiënt omgaan met tijd. DAG 4: Bijsturen Tot slot moet een leider kunnen bijsturen. Tijdens de laatste bijeenkomst staat verandermanagement centraal. Je leert: ▪ Hoe je om kan gaan met onverwachte omstandigheden ▪ Anticiperen op bedreigingen ▪ Het doel en effect van veranderingen inzien. Duur: 4 dagen | Niveau: mbo niveau 4 | Certificaat: Bewijs van deelname

7 COMMERCIËLE SERVICE ADVISEUR Ontwikkel communicatie- en verkoopvaardigheden met de 3-daagse training Commerciële Service Adviseur. Na deze training ben je beter in staat om het werk richting de werkplaats te plannen en organiseren. Door deze training krijg je nóg leuker en professioneler klantcontact. RESULTAAT Na afronding van deze training kan je: ▪ Optimaal gebruik maken van het CRM- en plansysteem ▪ Effectief communiceren met klanten en collega’s ▪ Verkoopsignalen herkennen voor cross- en upselling ▪ De stappen van het aftersales proces op de juiste manier uitvoeren. UNIEKE VOORDELEN ▪ Praktijkgerichte training waarbij je eigen werksituatie centraal staat ▪ Oefen praktijksituaties en gesprekken met een trainingsacteur ▪ Neem kennis en vaardigheden direct mee naar je werkplek. DOELGROEP De training is geschikt voor beginnende en ervaren service adviseurs en werkplaatsreceptionisten. Er is geen specifieke voorkennis nodig. PROGRAMMA Voor de training kom je drie dagen naar Innovam. Voorafgaand aan de trainingsdagen maak je 4 e-learnings met de volgende onderwerpen: E-LEARNING Communicatie In deze e-learning bespreken we het communicatieproces. Je leert valkuilen herkennen en we laten zien waar je op moet letten als je zakelijk en doelgericht wilt communiceren. E-LEARNING Omgaan met klanten Klanten hebben veel overeenkomsten en verschillen. In deze e-learning leer je behoeftes van klanten herkennen en zie je dat bepaalde basis behoeftes gelijk zijn. Door hierop in te spelen kun je klanten binden aan je bedrijf. E-LEARNING Samenwerken in een team Een Service Adviseur heeft een sleutelrol in de organisatie. In deze e-learning leer hoe je jouw invloed vergroot met als gevolg een direct beter resultaat voor de organisatie. E-LEARNING Persoonlijke effectiviteit en verkoop De dag is vaak te kort om alles georganiseerd te krijgen. Deze e-learning gaat over het efficiënt invullen van je dag en het commercieel invullen van klantvragen. PRAKTIJKDAGEN Tijdens de praktijkdagen behandelen we in groepsverband alle voorkomende werkzaamheden van een Commercieel Service Adviseur. Hiermee kan jij je werkzaamheden de volgende dag al beter doen. Duur: 3 dagen | Niveau: mbo niveau 3 | Certificaat: Bewijs van deelname

8 COMMERCIËLE SERVICE ADVISEUR Naomie de Kruijf van Auto Zagato over de training Commerciële Service Adviseur: Werkplaatsreceptionisten en serviceadviseurs zijn de belangrijkste schakel tussen de werkplaats en de klant. Klanten worden kritischer, mondiger en veeleisender. De training Commerciële Service Adviseur geeft nieuwe inzichten in klantcommunicatie, klanttevredenheid, planning en organisatie. Naomie de Kruijf van Auto Zagato deed de training en deelt haar ervaringen. Hoe ben je in de autobranche terechtgekomen? En hoe ben je service adviseur geworden? “Een aantal jaren geleden ging ik aan de slag bij de Fiat-dealer in Alphen a/d Rijn. Daar leerde ik mijn huidige man Tim kennen. Ik werkte op kantoor, hij in de werkplaats. Later ben ik overgestapt naar de zorg. Tim begon in 2010 zijn eigen bedrijf Auto Zagato. In 2017 ben ik naar de autobranche teruggekeerd. We werken nu samen in het bedrijf. Mijn werk is afwisselend. Ik doe alles behalve sleutelen. Ik ben verantwoordelijk voor administratie, facturatie en planning maar ook voor de werkplaatsreceptie en klantcontact.” “Ik communiceer duidelijker en ik kan beter plannen” “Deze training is ideaal als je veel klantcontact hebt” Waarom heb je voor de training Commerciële Service Adviseur gekozen? “Dat is ontstaan vanuit een coachingtraject van OOMT. OOMT heeft voor ons allemaal een persoonlijk opleidingsplan gemaakt. De jongens in de werkplaats zijn aan nieuwe technische trainingen begonnen. Ik wilde graag een klantgerichte training doen. De OOMT-coach tipte mij over de training Commerciële Service Adviseur.”

9 Hoe ziet de training er uit? “De training is een combinatie van e-learning en praktijklessen. De e-learning modules volg je online. Je kan ze zelf inplannen op een moment dat het goed uitkomt. Daarna heb ik drie praktijklessen gevolgd. De praktijklessen waren afwisselend. Ik zat in een onwijs leuke groep met mensen uit het hele land. Iedereen neemt zijn eigen ervaringen naar de lessen mee. De trainer heeft veel kennis en gevoel voor humor. Het was leuk en leerzaam en iedereen voelde zich op zijn gemak. Ik ging er elke keer met plezier naar toe.” “De e-learning modules kan je zelf inplannen” Wat heb je van de training geleerd? “Een deel van het werk als service adviseur kan je in de praktijk leren. Als je wilt verdiepen dan heb je nieuwe kennis nodig. Die kennis krijg je alleen van een training. Dankzij deze training ga ik beter om met kritische klanten. Ik communiceer duidelijker en zakelijker. Ik heb geleerd om beter te plannen. Het werk hoopt zich nu minder snel op. Daardoor heb ik meer rust en tijd voor andere werkzaamheden.” “De trainer heeft veel kennis en gevoel voor humor” Aan wie zou je deze training aanraden? “Aan iedereen die met klanten te maken heeft. De training is interessant voor beginnende en ervaren receptionisten maar ook voor technici die weleens meehelpen bij de receptie. Ik ben erg enthousiast over deze training. Een van onze autotechnici heeft de training ook gedaan. Hij vond het ook de moeite waard. Op dit moment ben ik aan het nadenken over een vervolgtraining bij Innovam. De training Techniek voor niet-technici lijkt mij wel wat.”

10 OPERATIONEEL MANAGEMENT Operationeel Management is een praktijkgerichte opleiding voor beginnende en ervaren managers in de mobiliteitsbranche. Na afronding ben je in staat om resultaatgericht te coachen, financiële gegevens te interpreteren en daar proactief op te sturen. RESULTAAT Na afronding van deze opleiding kan je: ▪ Effectief leidinggeven met een actieve en betrokken houding ▪ Maatregelen bedenken en implementeren bij afwijkende bedrijfsresultaten ▪ Samenwerking tussen afdelingen verbeteren met effectieve communicatievaardigheden ▪ Werkzaamheden efficiënt organiseren zodat de werkdruk van het team afneemt. UNIEKE VOORDELEN ▪ Je eigen werksituatie staat centraal ▪ Leer door groepswerk en rollenspellen met trainingsacteurs ▪ Neem concrete plannen en analyses direct mee naar je werkplek. DOELGROEP De opleiding is geschikt voor beginnende en ervaren verkopers, technici, receptionisten en medewerkers die willen doorgroeien naar een managementfunctie. PROGRAMMA Assessment met persoonlijke intake Voorafgaand aan de opleiding maak je een assessment. Hiermee kan de trainer beoordelen hoe jij het meeste uit de opleiding haalt. Tijdens het intakegesprek bespreek je de uitkomst en stel je samen met de trainer jouw ontwikkelpunten op. De opleiding is onderverdeeld in vier modules: ▪ People Management: Je leert hoe je medewerkers aanstuurt, motiveert en coacht. Ook kijk je naar de samenwerking tussen afdelingen en wat jouw rol is in het team. ▪ Financieel Management: Leer hoe je financiële gegevens interpreteert. We kijken naar de balans- en resultatenrekening, kostenberekening, kostensoorten en terugverdienmodellen. ▪ Commercieel Management: Ontwikkel jouw commerciële denkwijzen. Je stelt een marketingplan op, analyseert de omgeving en voert een SWOT-analyse uit. ▪ Verbeterplan: Gedurende de opleiding werk je aan een strategisch plan voor je eigen afdeling of vestiging. BEOORDELING Tijdens de laatste bijeenkomst ga je het verbeterplan presenteren en verdedigen. De trainers beoordelen je verbeterplan en presentatie. Na afloop ontvang je het certificaat Operationeel Management. Duur: 17 avondsessies | Niveau: mbo niveau 4 of vergelijkbaar niveau | Certificaat: Operationeel Management

11

12 OPERATIONEEL MANAGEMENT Roel van Akere over de opleiding Operationeel Management van Innovam: Praktijkgericht, intensief en leerzaam. Zo omschrijft Roel van Akere de opleiding Operationeel management van Innovam. Wat hij tijdens de opleiding heeft geleerd, past hij dagelijks toe in zijn werk als sales manager bij Jaguar CITO B.V. “Ik stuur effectiever op cijfers en KPI’s en ik haal meer uit mijn team.” Waarom heb je voor deze opleiding gekozen? “Van mijn werkgever kreeg ik de mogelijkheid om een deeltijd managementopleiding te volgen. Samen met onze HR-manager en mijn leidinggevende heb ik verschillende trajecten bekeken en vergeleken. Er zijn genoeg algemene managementopleidingen. Managementopleidingen voor de mobiliteitsbranche zijn zeldzaam. Ik wilde het liefst een branchegerichte opleiding doen. Zo kwamen we uit bij de opleiding Operationeel Management van Innovam. Van alle opleidingen was dit het langste traject, maar ook het meest waardevolle voor mijn werk.” “Ik heb veel geleerd over automotive kengetallen en KPI’s” Hoe ziet het opleidingstraject er uit? “De opleiding bestaat uit vier modules. De lesmodules “Ik haal meer uit mijzelf en uit mijn team” gaan over people management, financieel management, commercieel management en het opstellen van verbeterplannen. Het totale traject duurt zeven maanden. In totaal ben ik 17 avonden in Nieuwegein geweest voor de theorielessen. De zelfstudiemomenten kan je zelf kiezen. Het is best een intensief traject, maar door de flexibele opzet is het goed te combineren met werk en privé.” Welke lesmodules vind je het interessantst? “Alle modules zijn leerzaam en interessant. De financiële module vond ik het leukst. Toen ik aan de opleiding begon,

13 wilde ik meer weten over de cijfers en de kengetallen binnen het autobedrijf. Hoe komen KPI’s tot stand, op welke manieren kan je ze meten en hoe kan je ze interpreteren? Dat kwam allemaal aan bod. Van de lesmodule over people management heb ik ook veel opgestoken. Daar heb ik onder andere geleerd hoe ik effectiever kan leidinggeven.” “Tijdens de theorielessen is er veel aandacht voor de praktijk” Wat vond je van de groep en van de trainer? “Iedereen in mijn groep had een andere achtergrond, van werkplaatschef en verkoopadviseur tot financieel specialist en sales manager. Dat geeft een leuke dynamiek aan de theorielessen. Iedereen neemt zijn eigen ervaring mee en kijkt vanuit een andere invalshoek naar de lesstof. De trainer speelt daar goed op in. Hij luistert goed naar de groep en zorgt ervoor dat de lessen aansluiten bij de praktijk van de deelnemers. De lessen zijn praktisch en interactief. Ik heb mij geen moment verveeld.” Hoe pas je in jouw werk toe wat je hebt geleerd? “Ik kijk met een andere blik naar de cijfers en de kengetallen binnen ons bedrijf. Door de opleiding kan ik beter sturen op KPI’s en beter bepalen hoe ik doelstellingen kan bereiken. Daarnaast heb ik veel gehad aan de lesmodule over people management. Vanuit jezelf heb je vaak maar een of twee managementstijlen die je kan toepassen. Omdat ik nieuwe manieren van leidinggeven heb aangeleerd, kan ik mijn team effectiever aansturen. Daardoor haal ik meer uit mijzelf en uit de mensen waarmee ik samenwerk.”

14 TECHNIEK VOOR NIET TECHNICI De training Techniek voor niet-technici is bedoeld voor mensen die in de autobranche werken, maar zelf niet aan auto’s sleutelen. Kennis van autotechniek komt namelijk altijd van pas. En met technische kennis kan je klanten nét wat meer vertellen. De training Techniek voor niet-technici biedt genoeg technische kennis van autotechniek om klanten beter te kunnen helpen. En, het helpt technisch opgeleide collega’s beter te begrijpen. RESULTAAT Na het volgen van de training Techniek voor niet-technici: ▪ Begrijp je de basis van hoe een auto werkt ▪ Kun je uitleggen wat belangrijke onderdelen van een auto doen ▪ Kun je klanten beter helpen door uit te leggen hoe iets in een auto werkt ▪ Communiceer je makkelijker met collega’s die veel van autotechniek weten. UNIEKE VOORDELEN ▪ Er is geen voorkennis nodig. Jouw nieuwsgierigheid is voldoende ▪ Leer met praktijkgerichte opdrachten in een moderne werkplaats ▪ Een korte en krachtige training van slechts één trainingsdag. DOELGROEP Deze training is bedoeld voor niet-technisch personeel binnen de autobranche, zoals: ▪ Verkopers ▪ Telefonisten ▪ Receptionisten ▪ Magazijnmedewerkers. PROGRAMMA Voor deze training kom je een hele dag naar Innovam. Na de introductie maak je een eerste kennistest. Vervolgens krijg je theorie uitgelegd en ga je in onze werkplaats aan de slag met opdrachten. Na de lunch krijg je weer theorieles en werk je aan de praktijkopdrachten. Na afloop van de training maak je de eindtoets en krijg je een bewijs van deelname. De volgende onderwerpen komen uitgebreid aan bod: ▪ Motoren (benzine/diesel, bougie, luchtfilter, nokkenas, oliepomp, lambdasonde enz.) ▪ Onderstel (remmen, wielophanging, banden) ▪ Elektrische en elektronische systemen (verlichting, accu, dynamo en trekhaak). Duur: 1 praktijkdag | Niveau: Geen voorkennis nodig | Certificaat: Bewijs van Deelname

15 RISICO INVENTARISATIE & EVALUATIE Innovam helpt auto-, bedrijfsauto- en schadebedrijven met het uitvoeren van de Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E). Wij voeren de RI&E voor je uit met branche-specifieke focus, tijdwinst en een praktisch plan van aanpak. En met automatische alerts houden we de RI&E actueel. KEN JIJ ALLE RISICO’S? In jullie werkplaats wordt er dagelijks gewerkt met zware machines, gevaarlijke stoffen en gereedschappen. Ken jij alle risico’s? Wat doe je als er plotseling een ongeval met een hefbrug gebeurt? Een medewerker gevaarlijke stoffen binnenkrijgt? Het werk in de werkplaats staat dan stil. En je moet het tijdelijk met een persoon minder doen. Daar komen de kosten van verzuim en mogelijke reparaties nog bij. GERICHTE AANPAK MET EEN RI&E Een Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E), bestaat uit twee dingen: 1. Een ACTIELIJST met alle (veiligheids- en gezondheids)risico’s in je bedrijf 2. en een PLAN VAN AANPAK voor het oplossen ervan. Pas als je weet waar de risico’s liggen in je bedrijf en wat het effect van deze risico’s is, kun je de juiste maatregelen nemen. Met behulp van de RI&E kom je erachter waar je mee aan de slag moet en op welke manier. MEER DAN EEN VERPLICHTING De Arbeidsinspectie controleert steeds vaker op de aanwezigheid van een RI&E met bijbehorend plan van aanpak. Ook verzekeraars, garageformules en de BOVAG kunnen vragen naar een actuele risico-inventarisatie. Maar het is meer dan een verplichting: het creëert een veilig gevoel onder je werknemers en biedt kansen voor je bedrijf. INNOVAM HELPT Wij voeren de RI&E graag voor je uit en houden ‘m actueel. Het levert je veel op: ▪ Tijdwinst; laat je ontzorgen door de experts van Innovam ▪ Branche-specifieke RI&E; toegespitst op jouw auto-, bedrijfsauto- of schadebedrijf ▪ Compleet overzicht van jouw bedrijfsrisico’s ▪ Praktisch plan van aanpak om risico’s te voorkomen of beperken ▪ Vermindering van kans op ziekte, ongevallen en arbeidsongeschiktheid ▪ Hulp bij het actueel houden van je RI&E. MEER INFORMATIE Wil je meer weten over onze aanpak of heb je een andere vraag? Aarzel niet om contact op te nemen met George, onze veiligheidsexpert. Hij staat klaar om je verder te helpen. “Een veilige werkomgeving voorkomt uitval.” innovam.nl/RIE

16 ONTZORGING TIJDIG OPLEIDEN EN JUIST CERTIFICEREN Wij zorgen voor totale logistieke en administratieve ontzorging op opleidings- en certificeringstrajecten In (bedrijfs-)auto- en schadeherstelbedrijven zijn veel wettelijke opleidings- en certificeringseisen. Ontzorging geeft je inzicht in alle opgeleide en gecertificeerde medewerkers. Met ontzorging van Innovam geef je administratieve taken uit handen en heb je meer tijd over voor écht ondernemen. ZORGELOOS ONDERNEMEN Ontzorging van Innovam is de sleutel tot zorgeloos ondernemen en leidinggeven. Deze dienst zorgt ervoor dat medewerkers tijdig en goed worden (bij)geschoold en gecertificeerd. Door Ontzorging te gebruiken: ▪ Zet je de ontwikkeling van jouw medewerkers centraal ▪ Heb je geen zorgen over het voldoen aan (wettelijke) verplichtingen, zoals APK-bevoegdheidsverlenging ▪ Verminder je risico’s op boetes ▪ Heb je altijd een helder overzicht van alle opgeleide en gecertificeerde medewerkers ▪ Win je meer tijd voor wat écht telt in ondernemerschap. Verloopt een certificaat binnenkort? Wij attenderen, trainen en (her)certificeren! Dit doen we voor: ▪ APK: APK-keurmeesters moeten elke twee jaar opnieuw examen doen. Wij zorgen dat dit op tijd gebeurt. ▪ NEN 9140: Krijg direct inzicht in welke medewerkers voldoen aan de NEN 9140-norm en mogen werken aan elektrische voertuigen. ▪ F-gassen: Voor het werken met koudemiddelen is certificering essentieel. Wij zorgen dat je altijd de juiste certificaten hebt, conform de eisen van Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). MEER INFORMATIE Wil je meer weten over onze aanpak of heb je een andere vraag? Neem contact op met één van onze accountmanagers of laat je gegevens achter op innovam.nl/ontzorging ▪ RI&E: Zorg voor een veilige werkomgeving en voorkom boetes. Verandert er iets? Wij houden jouw dossier compleet en up-to-date. ▪ BHV: Een BHV-certificaat is 1 jaar geldig en is verplicht vanuit de arbo-wet. Wij helpen je BHV’ers op tijd te trainen. Ook maken we inzichtelijk of er voldoende BHV’ers in je organisatie zijn. ▪ BBL-praktijktraining: Krijg inzicht in de voortgang en kerntaken van BBL-studenten. Wij helpen je om studenten snel en effectief klaar te stomen voor de werkplaats en hun examens. innovam.nl/ontzorging

17

18 ONTZORGING Sandro Roman Vals van Autobedrijf Kreijne over Innovam Ontzorging: Wanneer gaan de APK-keurmeesters op examen? Welke technici op welke vestigingen hebben een F-Gassen certificaat? Wie is verantwoordelijk voor de RI&E? Auto-, truck- en schadeherstel-bedrijven moeten aan veel regels voldoen. Innovam Ontzorging geeft inzicht, overzicht en rust en levert tijdwinst op, merkt aftersalesmanager Sandro Roman Vals van Autobedrijf Kreijne. Autobedrijf Kreijne is uitgebreid met een nieuwe vestiging. Wat betekent dat voor jouw werk als aftersalesmanager? “Als aftersalesmanager ben ik verantwoordelijk voor de aftersalesafdelingen van al onze vestigingen. We zijn recent van drie naar vier vestigingen gegroeid. Elke dag van de week werk ik bij een andere vestiging. Zo houd ik gevoel bij de praktijk en contact met alle collega’s. Mijn takenpakket was al breed. Door de nieuwe vestiging is het nog breder geworden.” “Ontzorging is ideaal omdat we meerdere vestigingen hebben” Waarom hebben jullie voor Ontzorging van Innovam “Ontzorging geeft overzicht en inzicht en bespaart ons veel tijd” gekozen? “We gaan regelmatig naar Innovam voor trainingen en opleidingen. Onze jongens volgen verschillende opleidingstrajecten waaronder een EVC-traject. Wouter van Asten is onze vaste contactpersoon bij Innovam. Hij hoorde over onze vierde vestiging en vroeg of we Ontzorging wilden uitproberen. Ik was nieuwsgierig. We hebben eerst een aantal gesprekken gevoerd. Daarna zijn we met Ontzorging begonnen.” Wat houdt Ontzorging precies in? “Met Ontzorging kunnen we bijhouden welke opleidingen

19 en trainingen medewerkers volgen of gaan volgen. We kunnen ook precies zien welke medewerkers welke diploma’s en certificaten hebben, van APK-keurmeester, NEN 9140 en F-Gassen tot BHV en RI&E. Met ontzorging wordt alles geregeld door Innovam. Bijvoorbeeld als een van de APK-keurmeesters een bevoegdheidsverlenging moet doen, of als de RI&E moet worden vernieuwd.” “Ik houd meer tijd over voor andere werkzaamheden” Hoe ondersteunt Ontzorging jouw dagelijkse werk? “Alle informatie staat op een vaste centrale plek. Het geeft mij overzicht, inzicht en rust. Het voordeel is dat ik alles niet steeds zelf hoef bij te houden. Innovam stuurt mij automatisch een reminder als ik ergens actie op moet ondernemen. Ik houd volledige controle over trainingen, certificeringen en opleidingen. Zodra ik goedkeuring geef, zorgt Innovam voor de rest. Innovam neemt contact op met de medewerker en plant samen met de medewerker de training of certificering in. Vervolgens krijg ik daar weer bericht van. Ik weet altijd ruim van tevoren wanneer een medewerker een dag of dagdeel afwezig is. Daar kan ik rekening mee houden met de planning. Dat voorkomt stress. En ik houd meer tijd over voor andere taken.” Wat vinden jullie van de dienstverlening van Innovam? “Ons contact met Innovam is snel, professioneel en persoonlijk. Als ik bel of mail dan krijg ik meteen antwoord. Het voelt bijna alsof Innovam hier bij ons in het bedrijf zit. Ik vind het handig dat Ontzorging een modulaire dienst is. Het gebruik van Ontzorging is gratis. We bepalen zelf welke aanvullende diensten we wel of niet afnemen. We kunnen de dienstverlening eenvoudig opschalen als we daar behoefte aan hebben. Voor een dealerbedrijf met meerdere vestigingen en een groot team, zoals ons bedrijf, is het een ideale oplossing.”

20 AFTERSALES OP ORDE Verbeteren van rendement en arbeidsproductiviteit Werk aan verbeteringen die direct resultaat opleveren en jouw bedrijf toekomstbestendig maakt. Met deze dienst analyseren we samen bedrijfsprocessen, maken een plan van aanpak en helpen met invoeren van de verbeteringen. UNIEKE VOORDELEN Onze experts staan klaar om jou en jouw team te helpen bij het op orde brengen van jullie aftersales. ▪ We maken een verbeterplan, afgestemd op wat jouw bedrijf nodig heeft ▪ Het plan is direct toepasbaar in het bedrijf en is toekomstbestendig ▪ We blijven je volgen en houden persoonlijk contact. VAN ANALYSEREN NAAR DOEN Samen analyseren we de bedrijfsprocessen en onderzoeken kansen voor verbetering. Onze expert maakt een verbeterplan. En omdat een plan nog niet voor verandering zorgt, helpen we je om de verbeteringen uit te voeren. DAT DOEN WE IN DRIE STAPPEN: 1. Analyse & verbeterplan In de eerste fase onderzoeken we jouw bedrijf. Door middel van een audit worden alle bedrijfsprocessen bekeken. We komen erachter wat goed gaat en zien waar ruimte is voor verbetering. Tijdens deze fase praten we ook met medewerkers, zodat iedereen betrokken is bij het verbeterplan. 2. Implementatie Samen gaan we aan de slag om de aangedragen verbeteringen door te voeren. Hierbij volgen we een aantal stappen; van het maken van nieuwe werkprocessen tot het informeren en instrueren van medewerkers. 3. Borging Tijdens de laatste stap begeleiden we jouw organisatie in het omarmen van de nieuwe werkwijze. We zorgen ervoor dat medewerkers zich bewust worden van de veranderingen en innovam.nl/aoo de nieuwe manier van werken ten behoeve van de verbeterslag. MEER INFORMATIE Wil je meer weten over onze aanpak? Heb je een andere vraag? Of wil je een offerte op maat? Neem contact op met één van onze accountmanagers of laat je gegevens achter op innovam.nl/aoo

21 PULSE HR-SOFTWARE HR-tool voor effectieve functioneringsen beoordelingsgesprekken Pulse helpt om je bedrijfsstrategie te vertalen naar persoonlijke doelstellingen en afspraken voor medewerkers. Het maakt het proces van performance management makkelijker, helpt bij het bijhouden van verslagen en vermindert administratieve druk. DAAROM PULSE ▪ Competentieprofielen op maat ▪ Met één druk op de knop inzicht in prestaties op teamniveau of individueel ▪ Automatisch verslag na elk gesprek ▪ Makkelijk te integreren met diverse HR-systemen ▪ Inzicht in de ambities van medewerkers. VAN BEDRIJFSSTRATEGIE NAAR PERSOONLIJKE DOELSTELLINGEN EN ACTIES Pulse automatiseert het functioneringsgesprek. De medewerker en leidinggevende vullen voorafgaand aan het gesprek een vragenlijst in. Samen bespreken jullie de uitkomst en beoordeling. Pulse koppelt vervolgens de scores uit de beoordeling aan de competenties van de medewerker. Met één druk op de knop genereert Pulse een gespreksverslag en een persoonlijk ontwikkelplan met doelstellingen en acties. VOOR BEDRIJVEN DIE WERKEN MET EEN PERFORMANCE CYCLUS Pulse is geschikt voor alle bedrijven die aan de slag willen met de performance cyclus. Het uitgebreide functiehandboek bevat bijna alle functies en competenties die in jouw branche voorkomen. GEEN AANSLUITKOSTEN EN EEN VAST TARIEF Je betaalt een vast maandelijks tarief op basis van het aantal medewerkers in je organisatie. Zonder aansluitkosten, inclusief alle modules en advies. Ga naar pulse-hrm.nl voor meer informatie of scan de QR code. pulse-hrm.nl

22 ASSESSMENTS MEDEWERKERS OP DE JUISTE PLEK Assessments om het personeelsbestand te optimaliseren Medewerkers en organisaties presteren pas echt goed wanneer personeel op de juiste plek zit. Door talenten en competenties met elkaar te koppelen vindt iedereen de juiste plaats in zijn of haar team. Dit maakt het team sterker en helpt het individu zich ontwikkelen en comfortabel voelen binnen het team. En teams die op elkaar ingespeeld zijn zorgen voor een beter rendement! MET ONZE ASSESSMENTS ▪ Selecteer je de beste mensen voor jouw bedrijf ▪ Krijg je inzicht in ambities en talenten van ieder individu ▪ Haal je het beste uit medewerkers naar boven ▪ Behoud je talent voor je organisatie. SPELENDERWIJS INZICHT IN TALENTEN EN VAARDIGHEDEN Of je nu nieuw personeel in dienst neemt, of het bestaande personeelsbestand wil optimaliseren. De assessments van Innovam helpen om inzicht te krijgen en het beste uit medewerkers te halen. De game-based assessments sluiten aan bij de belevingswereld van huidige generatie werknemers in de mobiliteitsbranche. Van tevoren maak je samen met een expert de keuze welke type assesment wordt ingezet. GEDRAGSWETENSCHAP & ARTIFICIAL INTELLIGENCE Assessments zijn er in alle soorten en maten. Daarom stel je van tevoren een aantal doelen op en maak je samen met een expert een keuze over het type assesment. Met neurowetenschap, psychologie en ethische AI (Artifical Intelligence) krijg je inzicht in het individu en kan je het beste uit iedere medewerker halen. AAN DE SLAG! Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? We bespreken graag de mogelijkheden. Neem contact op via 030-6087923 of scan de QR-code innovam.nl/assessments

23 PRAKTISCHE INFORMATIE Kom verder dan je ooit had gedacht Ben jij er klaar voor om je verder te ontwikkelen? Wij zorgen ervoor dat je leert in de hoogste versnelling. Zodra jij je hebt ingeschreven voor een training of opleiding bij Innovam, gaan wij voor je aan de slag. Dit is wat je van ons kan verwachten: VOOR DE TRAINING Inschrijving Zodra je bent ingeschreven ontvang je van ons een bevestiging en reserveren wij een plek voor je. In aanloop naar de trainingsdagen ontvang nog meer praktische informatie zoals de trainingsdagen- en tijden, benodigdheden en een uitgebreide routebeschrijving. Betaling Een training of opleiding kan een grote investering zijn. Voor jezelf, maar ook voor het bedrijf. Gelukkig zijn er veel interessante regelingen. Of misschien heeft jouw bedrijf wel een opleidingsbudget. Heb je hier een vraag over? Wij helpen je graag. Inloggen op Mijn Innovam Alle benodigde informatie rondom jouw training of opleiding vind je op Mijn Innovam. Log in via de website met je relatienummer. Je relatienummer vind je terug in de bevestiging. TIJDENS DE TRAINING Persoonlijk contact Wij doen er alles aan om je training tot een succes te maken. Er is veel aandacht voor persoonlijke begeleiding. Dat doen we tijdens de training en in de online leeromgeving. Daarnaast zijn we altijd aanspreekbaar via telefoon, mail en chat. NA DE TRAINING Certificaat of diploma Zodra de training is afgerond ontvang je een certificaat of diploma. En nog belangrijker: Wat je geleerd hebt pas je direct toe in de praktijk! ANTWOORD OP AL JE VRAGEN Wil je meer weten over de managementtrainingen, opleidingen en adviesdiensten van Innovam? Kijk op innovam.nl/management voor alle mogelijkheden. Of neem persoonlijk contact op. 030-6087923 info@innovam.nl

10 | 2024 ©INNOVAM 030 6087923 INFO@INNOVAM.NL INNOVAM.NL/ONDERNEMEN&LEIDINGGEVEN

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
Home


You need flash player to view this online publication