8

8 FRONTOFFICE Een zorgvuldige intake voorkomt tijdverlies in de werkplaats” Alef Vonk van ASN Autoschade Vonk in Heerenveen werkt sinds zijn 18e in de schadeherstelbranche. Hij heeft jarenlange ervaring als schadeherstelondernemer. Toch heeft hij veel geleerd van de training Frontoffice Professional van Innovam Schadeherstel. “Schadeherstel begint bij de frontoffice. Wat we aan de voorkant meteen goed doen, hoeven we aan de achterkant niet te corrigeren.” Wat heb je van deze training geleerd? “Van de training heb ik geleerd dat een zorgvuldige intake nog belangrijker is dan ik al dacht. Het schadeherstelproces begint zodra het voertuig voor de eerste keer bij ons komt. Omdat het druk is, zijn we soms geneigd om de intake te snel te doen. Daardoor zien we weleens wat over het hoofd. Daar hebben we later in het proces last van. Een goede intake met goede foto’s en een goede omschrijving van zichtbare en niet-zichtbare schades is noodzakelijk voor een goede reparatie. Wat we aan de voorkant meteen goed doen, hoeven we aan de achterkant niet te corrigeren.” Wat doen jullie anders door deze training? “We nemen meer tijd voor de intake en de calculatie. Zodra we akkoord krijgen, bestellen we de onderdelen. We wachten totdat alle onderdelen binnen zijn. Vroeger gingen we weleens aan de slag om vervolgens te ontdekken dat een onderdeel nog niet was geleverd. Of we ontdekten tijdens de reparatie dat we een verborgen schade of storing over het hoofd hadden gezien. Dat verstoort meteen het werkproces. De foutkosten dalen en we kunnen onze leenauto’s efficiënter inzetten.” “Door deze training maken we minder fouten en verliezen we minder tijd.” Welke modules van de training vind je nog meer interessant? “Ik vond alle modules leerzaam. Ik heb

9 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication