‘Out-of-the-box’ denken van Panattoni levert ongekend mooie resultaten op Panattoni Nederland heeft in de afgelopen twee jaar een significante portfolio opgebouwd in bedrijfsvastgoed verspreid over geheel Nederland. Vandaag spreken we met Niels Lindenbergh, recent toegetreden als business development manager voor Panattoni Nederland. Kennismaking: Panattoni is een Amerikaans familiebedrijf opgericht in 1986 door de heer Carl Panattoni en heeft wereldwijd al 48 miljoen m2 5,4 miljoen m2 ontwikkeld, waarvan in Europa. De organisatie is actief in Oost Europa, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Groot Brittannië en Nederland. Het Nederlandse Panattoni team bestaat uit 12 personen, met allemaal hun eigen expertise op gebied van techniek, logistiek, juridisch of financieel. Met allemaal dezelfde drive om het beste product te realiseren voor onze klanten. Deze drive heeft geresulteerd in 240.000 m² aan nieuwe ontwikkelingen in Nederland in een tijdsspanne van 2 jaar.” Deze groei is mede mogelijk geweest door naast de focus op Greenfield locaties ook de nadruk te leggen op Brownfield locaties. Dit zijn verouderde bedrijfsgebouwen op A locaties die nu buiten gebruik gesteld zijn of niet meer voldoen aan de eisen van de huidige markt. “Niels noemt 18 - FOOD Locaties 2021/2022 Waarom ontwikkelen met Panattoni Waarom zouden partijen moeten kiezen om te ontwikkelen met Panattoni in plaats van zelf, BTS Nestlé De BTS-faciliteit voor CPP is een voorbeeld van een hoogbouwmagazijn dat is afgestemd op de behoeften van de voedingsindustrie. De BTS was verdeeld in twee hoofdsecties. Het magazijn beslaat 29.410 m², terwijl de personeels- en kantoorruimtes in totaal ca. 900 m² in beslag nemen. Het magazijngedeelte is ingericht met geautomatiseerde distributiesystemen die het opslagproces vergemakkelijken. Kellogg als voorbeeld de herontwikkeling van een oud fabrieksterrein in Heerlen; dit stond leeg en wordt nu her- ontwikkeld naar twee moderne logistieke faciliteiten van in totaal > 68.000 m2 .
19 Online Touch Home