83

Links Rik van der Linden, wethouder Mobiliteit. Rechts Maarten Bruggraaf, wethouder stadsontwikkeling. Foto’s: Ronald van den Heerik bineren”, aldus Burggraaf. “Zo creëren we een interessant woonmilieu met goede voorzieningen, dat ook ruimte biedt aan maritieme bedrijvigheid, maar dan met name in de dienstverlenende sfeer. Dus bijvoorbeeld kantoren of bepaalde productieprocessen zoals 3D-printing of engineering met een lage milieucategorie. Kortom bedrijven die passen in een stedelijk woonmilieu, zonder overlast te geven.” Voor mensen die in het zeehavengebied werken, is de wijk Maasterras een ideale plek om te wonen. Dichtbij goede voorzieningen en dichtbij de werkplek wordt een auto veelal overbodig. Inzetten op meer gebruik van de fiets of het OV is een belangrijk speerpunt binnen de Dordtse mobiliteitsvisie. “We gaan daarbij uit van het STOMP principe”, legt wethouder Rik van der Linden, verantwoordelijk voor mobiliteit, uit. “Dat staat voor Stappen, Trappen, Ov, Mobility as a service (bijvoorbeeld het delen van een voertuig) en dan pas de Personenauto. We kiezen hiermee zoveel mogelijk voor vormen van mobiliteit die weinig ruimte vragen.” << www.stadsasdordt.nl De woongebieden worden optimaal ingericht voor voetgangers en fietsers achter geluid afschermende bebouwing (Mecanoo) Havenlocaties 2024 - 83

84 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication