39

Van onderbuik naar data gedr beslissingen In vroegere tijden vertrouwden autobedrijv vaak op onderbuikgevoel en intuïtie om beslissingen te sturen. Er was vaak een weinig systematische benadering als het het beheren ging van hun werkplaatsprocessen, klantrelaties en bedrijfsstrategieën. Het een tijd waarin gokken op aannames de norm was. Met de opkomst van geavanceerde technologieën en data-analyse is dit drastisch veranderd. Tegenwoordig begrijpen steeds meer autobedrijven het belang van data binnen het bedrijf. Het gebruik van data stelt hen in staat om helder inzicht te krijgen in hun bedrijf, de zwakke plekken in hun werkplaatsprocessen te identificeren en te begrijpen wat ze mislopen. Data biedt autobedrijven niet alleen een blik in hun huidige prestaties, maar het stelt hen ook in staat om zich te meten met de bredere markt. Het verzamelen en analyseren van data geeft hen meer zekerheid het nemen van eventueel bij Joep Mennegat Senior Accountmanager beslissingen, of het nu gaat om investeringen in werkplaatsprocessen of marketing of inzicht in de urenverantwoording.. In het hart van modern zakendoen, waar cijfers en prestaties de koers bepalen, is WESP een krachtige tool. WESP is meer dan zomaar een cijfermatige tool; het is een tool die bedrijfscijfers in een nieuw licht plaatst. Het helpt garagisten bij het begrijpen en analyseren van hun bedrijfscijfers. Deze tool biedt de mogelijkheid om gedetailleerd te kijken naar verschillende aspecten, zoals het aantal doorgangen in een werkplaats en de omzet per doorgang, en om deze gegevens om te zetten in waardevolle kansen voor verbetering en groei. Dataveiligheid Bij WESP staat dataveiligheid voorop. Elk autobedrijf dat een samenwerking aangaat met WESP dient een verwerkingsovereenkomst te tekenen. Dit zorgt ervoor dat de in de benchmark, waarbij verzamelde data niet openbaar wordt gedeeld en goed wordt afgeschermd voor ongeautoriseerde toegang. Elk autobedrijf dat deelneemt, wordt geanonimiseerd weergegeven bedrijf wordt elk vertegenwoordigd door een uniek getal. 39

40 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication