Een overzicht van het aircosysteem van Citroën en Peugeot. Vak 1 is het netwerkgedeelte. Vak 2 is het aansturingsgedeelte. Is het een keuze of een voorwaarde om de compressor niet aan te sturen? Als het een keuze is om de compressor niet aan te sturen, dan kunt u dat uitvinden met de diagnosetester. Er zitten veel regeleenheden op het CAN-bus netwerk. De regeleenheden maken samen keuzes om de aircocompressor wel of niet aan te sturen. Het is raadzaam om een complete systeemscan te doen. Zo ziet u geen foutcodes over het hoofd. In de BSI kunt u aan één parameter direct zien of het een keuze van een regelunit is om het systeem niet te activeren. In dit geval vindt u in de BSI de volgende meetwaarde: - Aanvraag aircocompressor aansturing: Uit Foutcode of meetwaarde Als de aircoschakelaar op het bedieningspaneel is ingeschakeld, en de BSI kiest ervoor om de compressor niet aan te sturen, dan spreken we over een voorwaarde. Dit heeft twee mogelijke oorzaken. In één van de regelunits zit een foutcode of er is een meetwaarde die buiten In de beide toleranties gevallen wordt valt. de compressor niet aangestuurd. Dit zijn voorbeelden van meetwaarden die buiten de toleranties kunnen vallen: - Druksensor airco - Temperatuursensor verdamper - Temperatuursensor buitentemperatuur - Feedbacksignaal kachelmotor 47 Dit zijn voorbeelden van onderdelen waarop foutcodes geschreven kunnen worden: - Verwarmde thermostaat - Koelvin - Kachelmotor - Temperatuursensor/druksensor - Magneetkoppeling - Regelventiel
48 Online Touch Home