18

Feiten over Auto Egberts B.V.: Bedrijf: Auto Egberts B.V. Locatie: Leek Aantal monteurs: 3 Garageformule: Bosch Car Service Klant bij Koskamp sinds: 2024 Gerben Weegenaar - Eigenaar Vooruit in de EV-markt Succesvol specialiseren in elektrische voertuigen Auto Egberts B.V., aangesloten bij Bosch Car Service, heeft de afgelopen jaren een sterke positie opgebouwd op het gebied van elektrische voertuigen (EV), in zowel verkoop als onderhoud. We spraken met Gerben, eigenaar van het bedrijf, over hun keuze om zich te focussen op EV’s, de uitdagingen die dit met zich meebrengt, en hun nieuwe samenwerking met Koskamp. Een markt in beweging Auto Egberts begon een aantal jaar geleden met een klein aantal EV’s op voorraad. Al snel bleek dat de vraag vanuit de markt veel groter was dan verwacht. “De vraag naar elektrische voertuigen gaf voor ons de aanleiding om ons hierin te verdiepen,” vertelt Gerben. “Inmiddels hebben we in vier jaar tijd zo’n 700 EV’s verkocht. Dat succes dwong ons om ons verder te specialiseren. Met enthousiasme en door samen te werken, hebben we dit opgepakt.” Uitdagingen in de werkplaats Hoewel EV’s veel voordelen bieden, brengt het specialiseren in deze technologie ook uitdagingen met zich mee. Zo vraagt de overstap naar EV’s om een andere benadering van onderhoud en zijn er specifieke vaardigheden nodig in de werkplaats. “In de basis zijn er geen grote uitdagingen, omdat we intensief samenwerken met partijen die ook actief zijn op het gebied van EV,” legt Gerben uit. “Wel blijkt de juiste medewerkers vinden een uitdaging. Het vraagt een proactieve houding en interesse in EV-technologie, wat niet bij elke monteur vanzelfsprekend is. De technici die zich wel verdiepen in EV’s, ontdekken al snel dat het minder complex is dan gedacht, en dat er volop reparatiemogelijkheden zijn.” Specialisatie in EV verkoopt Naast het onderhoud verkoopt Auto Egberts ook zelf EV’s, en dat trekt nieuwe klanten aan die elders een EV hebben aangeschaft maar voor het onderhoud bij hen aankloppen. “We hebben 18

19 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication