Niet zonder natuur Nergens in Europa gaat het zo slecht met de biodiversiteit als in Nederland. Geruisloos verdwijnen zeldzame, maar ook heel gewone planten en dieren uit ons land. Elk jaar weer. Nederland bungelt onderaan de lijst Europese landen als het gaat om oppervlakte beschermde natuur en waterkwaliteit door vervuiling van onder andere mest, lozingen en andere verontreinigingen. Van de oorspronkelijk in Nederland voorkomende soorten is gemiddeld nog maar een fractie van hun populatie over. Namens miljoenen Nederlanders riepen we samen met meer dan 60 organisaties het kabinet op om door te pakken met natuurherstel onder de naam: #nietzondernatuur. Laten we bouwen aan een toekomst waarin ruimte is voor natuur, een gezond klimaat en natuurvriendelijke landbouw. De steun voor dit signaal komt uit alle hoeken van de maatschappij zoals natuurorganisaties, wetenschappers, verkeersorganisaties, banken, kerken, bouwbedrijven en boeren. Hoogste tijd dus voor het kabinet om de plannen voor de natuur en het herstel hiervan uit te voeren!