12

Uitzettersduo op de proef gesteld. Ooit afgevraagd hoe een rit tot stand komt? We geven jullie een kijkje in onze uitzetterskeuken. Begin dit jaar hebben we de stoute schoenen aangetrokken. Wij gaan een rit uitzetten en kiezen voor de Pinksterrit. Maar ja, hoe begin je? Een route verzinnen lijkt eenvoudig. Maar het blijkt toch een andere beleving te zijn als we over de bloemendijken rijden. We kijken of de foefen zich ook spontaan aanbieden, zoeken naar unieke wegsituaties, borden en opschriften en willen ook nog over mooie weggetjes rijden. We denken dat we goed op weg zijn en controleren de uiteindelijke afstand. Oeps, veel teveel kilometers. Gelukkig kunnen we goed overweg met Google Earth en lukt het ons de route aan te passen. We kiezen er voor de A-, B- en C-klasse grotendeels een afzonderlijke route te laten rijden met eigen opdrachten. We doen dit omdat wij ervan uit gaan dat dit voor de rijders plezierig is. Het is op iedere route rustiger en de kans dat men elkaar “in de wielen” rijdt is minder aanwezig. Route klaar Ondertussen zijn we zo ongeveer vanaf januari bezig om foefen te verzinnen. Wat we bedenken noteren we en tekenen we uit. We nemen zelfs contact op met een vereniging in het midden van het land om ervaringen uit te wisselen voor leuke puzzels voor de C-klasse. We verkneukelen ons over de verzonnen foefen zoals de rivier De Schelde, Pinkstebloem en OZEWIEZEWOZEWIEZEWALLAKRISTALLA en zien in gedachten de C-klassers vertwijfeld naar die opdrachten kijken. Met alle aantekeningen in de hand gaan we denkbeeldig onze route na en plaatsen we de foefen waar die kunnen. Omdat we ook wonen in Heinkenszand, pakken we de fietsen en pedaleren we de puzzel- en oriënteringsroute. Bij iedere mogelijke routeopdracht 13

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication