17

“MAAK DE BRANCHE SEXY, LAAT JEZELF WAT MEER ZIEN. DAT MAG ÉCHT” “Samen streven we al vijftig jaar naar ‘het magische meer’ dat wij onze klanten en elkaar willen bieden,” schrijft het Schiedamse kantoor deFinanseurs op zijn website. Van een klein administratiekantoor met de naam Fiege is het kantoor in een halve eeuw uitgegroeid tot ‘een totaalontzorger’ voor belastingen, financiën én hypotheken met meer dan twintig medewerkers in dienst. Door te investeren in kennis, innovatie en persoonlijke ontwikkeling blijft het kantoor hard groeien. In 2015 veranderde het kantoor de naam naar deFinanseurs. WERKPLEZIER Wie de website van het kantoor bezoekt, wordt ter gelegenheid van het vijftigjarig bestaan getrakteerd op een vrolijk filmpje van het team: eerst hard aan het werk achter typemachines, en vervolgens samen op pad in een blauw Volkswagenbusje, gewapend met een wegenkaart. “Boekhouders hebben in de regel een stoffig imago,” erkent Imre. “Wij laten zien dat we anders zijn: wij mixen professionaliteit met plezier, zonder in te boeten op de kwaliteit van ons werk. Dat zie je overal in terug: van de kleuren in ons logo tot aan de sfeer in onze filmpjes en de toon van onze teksten.” Het kantoor wil blijven groeien. Maar dat gaat niet vanzelf, erkent Imre. Als horizon heeft het kantoor een droomdocument opgesteld met duizenddagendoelen. In groepjes buigen de medewerkers zich samen over onderwerpen zoals branding, innovatie, soft skills en nieuwe diensten. Iedere honderd dagen presenteren de groepjes de voortgang van de doelen op een inspirerende locatie. Zo vloog het team al eens samen naar New York. “Op die manier is iedereen op de hoogte van elkaars plannen, maar het is ook meteen een goede stok achter de deur om aan de doelen te blijven werken.” BELOOND VOOR NIEUWE COLLEGA’S Om de groei te kunnen dragen, zijn meer mensen nodig. Maar ook voor deFinanseurs is de krapte op de arbeidsmarkt een uitdaging. En dus be dacht het team een plan, vertelt Imre. “De eigenaar van ons kantoor las een artikel over het geven van cadeaus voor het aandragen van nieuwe mensen. Zo kwamen wij bij de BeloningsBoetiek. Wie een nieuwe Finanseur bij ons aanbrengt, mag een mooie beloning kiezen: van een espressomachine of een elektrische fiets tot een weekendje Parijs of New York, afhankelijk van het aantal uren dat een nieuwe collega bij ons gaat werken.” Zelf deelde Imre de link naar de BeloningsBoetiek ook op LinkedIn, met de tekst: ‘Zin om naar New York te gaan’? NOAB.NL 17 COMMUNITY

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication